Typ letadla: | Z43 |
Letiště: | Praha - Kbely (LKKB) |
Společnost: | Aeroklub ČR |
Registrace: | OK-EOE |
Autor: | Libor |
Datum pořízení: | 11/2011 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 3448× |
21.11. přilétl po dlouhé době vlastní silou nový exemplář do leteckého muzea = Z-43 výr. číslo 51 vyroben v roce 1975.
julas: nosnik je soucast kridla. To, kde tlak unika, je spodni pasnice centroplanu, coz je trubka, ktera ma na obou koncich oka. Takova oka ma i zakonceni nosniku kridla. Pri sestykovani se do techto ok zarazi pouzdro a do pouzdra pak cep. Podobne je to v pripade horni pasnice. Horni cepy se zarazeji zhora dolu, spodni zepredu dozadu. V zadni casti kridla je jeste mensi pomocny cep. Horni i spodni pasnice jsou soucasti prihradove konstrukce trupu a jsou k nim privarene trubky teto konstrukce a jiz zminena oka. Spodni pasnice je namahana vice, nez horni a proto je zde vetsi sance mozneho vyskytu trhliny. A proto se trubka tlakuje. Dusikem proto, aby nedochazelo k vnitrni korozi. Pripadu s unikem tlaku jiz na Zlinech rady 40 bylo vice. Vetsinou se takove misto opet zavari a leta se dal. U tohoto letadla vsak jiz jednou misto vareno bylo. Po takove oprave ale material meni sve vlastnosti a doslo k novemu uniku v tesne blizkosti svaru, coz znemoznilo dalsi opravu. Vymena pasnice se dle vyjadreni vyrobce zatim snad ani nikdy nerealizovala a byla by velice nakladna. Prelet s touto zavadou je mozny a nejedna se o nic dramatickeho.
s prasklým nosníkem????
odvážný to pilot...
A já zas s OK-KOS :-)
To je dobře že tam bude 43.Taky jsem si zalítal s 43 OK-FOK.
Daník- Ty ostatní se prodaly?
Jinak to přiletělo i s unikem dusíku?Technologický přelet ?
www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=zlin%20z-43%20ok-eoe&source=web&cd=9&ved=0CFoQFjAI&url=http%3A%2F%2Fwww.aecr.cz%2Fupload%2Fwww.aecr.cz%2F_dir%2F1730%2Ftyp43-doplnek.pdf&ei=NfPUTsHiCMjb4QSwxpzKAQ&usg=AFQjCNF11VdS563KchUkUW5GPMnH9xGa7Q
OK - EOE
VÝROBNÍ ČÍSLO - 0051
ROK VÝROBY - 1974
CELKOVÝ NÁLET - 4530
NÁLET OD GO - 2132
AKROBACIE - 0
MOTOR - M 337 A
CELKOVÝ NÁLET - 2533
NÁLET OD GO - 734
VRTULE - V 500 A
CELKOVÝ NÁLET - 1934
NÁLET OD GO - 1135
RADIOSTANICE - LUN 3524
ARK - RKL 41/AC
ELT - ARTEX ME406
POZNÁMKA - ÚNIK DUSÍKU NUTNÁ VÝMĚNA NOSNÍKU
NAVRHOVANÁ CENA - 450 000,-
SNÍŽENÁ CENA OD 16.05.2011 - 315 000,-
Trochu škoda že se do tepla expozice dostane "obyčejný" zlínek, kterých létá spousta a jediná spárka Mi-24 v ČR bude patrně vesele hnít vzadu mimo expozici.
Omlouvám se za chybu výrobního čisla , díval jsem se jen zběžně na štítek na výškovce , doufám ,že rok výroby je dobře...Jinak jsem před mnoha lety tento typ létal- EOG , proto mě špatný stav tohoto letounu dost překvapil a doufám ,že do dalšiho otavření muzea bude v lepším stavu...
Tento letoun priletel 20. 8. 2009 z Mostu do Usti nad Labem. Od te doby byl uzemen kvuli uniku tlaku z pasnice. Vetsinu casu tam bohuzel stal pod sirym nebem a podle toho take vypada. Je to jedna ze tri Z-43, kterou letos AeCR prodaval. Protoze ale cena za omsely letoun s vrtuli doletanou do G.O. a s trhlinou v pasnici byla prilis vysoka, neprojevil o nej nikdo zajem. Je to alespon dustojny konec tohoto letadla, protoze po dalsi zime venku, by jeho stav byl jeste zubozenejsi. Letoun mel pred odletem z Usti naletano celkem 4528,11 hod. a 13038 startu. Jeste mala poznamka, OK-EOE ma v.c. 0051.
Kolik má nalítano se mi bohužel nepodařilo zjistit , jinak tato plocha je veřejnosti nepřístupná a slouži jako depozit , v pozadí stojí další zajimavý exponát Mi-24 DU imatrikulace 6050 , myslí , že druhé DU 6040 sloužilo po rozdělení na Slovensku...
Celkem 15 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Toto letadlo celkem dobře znám, dobré svezení s ním vždy bylo, alespoň se do muzea na něj budu chodit dívat, lepší než sešrotovat. Přikládám video z letu tímto érem: youtu.be/-d3jbbsIzRo