Typ letadla: | unknown |
Letiště: | Mimo letiště |
Společnost: | Not specified |
Registrace: | Neznámá |
Autor: | Kubiiik |
Datum pořízení: | 10/2011 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 2617× |
Motor BMW VI vystavený v Muzeu BMW v Mnichově
Kubiiik: No, zatím vymysleli jenom jakousi hypotézu. Chtělo by to najít v historických pramenech, co konstruktéry k tomuto řešení opravdu vedlo.
Jindra: Převodu do rychla prostě nevěřim! Už proto, že jde o dvanáctiválec. Oproti čtyřválci (se stejnými válci) má tedy trojnásobný výkon, ale pořád stejné otáčky. Takže bude potřebovat větší průměr vrtule, která, aby měla podobnou obvodovou rychlost, bude muset mít nižší otáčky. Pohon vrtule bývá buď přímo, nebo s reduktorem. O nutnosti převodu do rychla jsem neslyšel (což neznamená, že neexistuje).
Absence protizávaží na klikovce jsem si všiml (stejně jako toho, že nejde o jeden výkovek, ale je sestavovaná z jednotlivých segmentů tvaru "U"). Je to tím, že už řadový šestiválec je přirozeně vyvážen. Vidlicový dvanáctiválec s V 60° je na tom ještě líp. Něco o vyvážení motorů je třeba tady:
www.super-moto.cz/rubriky/technika/teorie-motoru/technika-motoru/teorie-motoru-vi_38976.html
www.super-moto.cz/rubriky/technika/teorie-motoru/technika-motoru/teorie-motoru-vii_39029.html
Všimli jste si že na klikové hřídeli chybí vyvážení hmoty ojnice+oj.čepu?
Podle wikipédie tento motor běžel typicky na 1500-1700 otáček za minutu. Možná je to opravdu převod do rychla.
Dobrý den všem,
omlouvám se za nedostatečné info ohledně tohoto motoru. Měl jsem nějaké potíže s nahráním fotografie (potíže byly na mé straně) a vlítla mi sem ta nepopsaná verze. Prosím nebuďte na "Lůďu" zlí ... pouze se zeptal.
Jinak ohledně té technické stránky. Právě to byl důvod proč jsmem to sem postoval. To co zde "zhrado" a "M_V" vymysleli by dávalo smysl ... mckrát děkuji.
Tento konkrétní motor údajně pochází z letounu Dornier DoJ.
Děkuji mnohokrát :-)
zhrado: Aha, to mě vůbec nenapadlo. Dornier Do J "Wal" měl dřevěné čtyřlisté vrtule, které nebyly stavitelné, takže použití reduktoru s měnitelným převodem by dávalo smysl...
Lůďo, Lůďo.....to je smutné, že nerozeznáš letecký motor od silničního.....když nevím, tak nereju....
...práve preto, že nevidím "klec" spájajúcu planety do výstupného hriadela, tak som to napísal tak opatrnejšie...
...inak, Lůďa, fotka tu má s letectvom spoločného viac ako fotky cateringu na stolčekoch...
zadne koleso vacsie ako predne. tie planetove kolieska by mali byt brzdene tlakom oleja a tym sa plynulo menia otacky vrtule.. moj nazorl.. inak BMW.. to je masina. aj vtedy aj dnes..
Janíčko: To rozhodně, já bych to nazval kuželovou planetovou převodovkou (pokud se tomu říká jinak, ať mě někdo opraví). Ale není mi jasný účel. Reduktor se používá, pokud je třeba, aby vrtule měla nižší otáčky než motor, ale tady si moc nedokážu představit jak by to mohlo otáčky snižovat :-(. Předpokládám, že kuželové soukolí je normálně schované v té bílé polokouli, která je vidět za ním a výstup na vrtuli je úplně vlevo. Zároveň pochybuji, že by potřebovali otáčky motoru zvyšovat. No, prostě tomu nerozumím...
Celkem 19 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Také by mne zajímalo jak je to s tím reduktorem. To že chybí vývažky na rotační setrvačné síly, bych přisoudil malým pracovním otáčkám. O dokonalém vyvážení šesti a dvanáctiválců se dá dočíst leckde. Ale na fotkách klik výkonných šestiválců vývažky jsou. Z V12 motorů má vývažky třeba Rolls-Royce Merlin.