Typ letadla: | A340-313X |
Letiště: | Praha - Ruzyně (PRG/LKPR) |
Společnost: | Hi Fly (HFY/5K) |
Registrace: | OY-KBM |
Autor: | milhaus |
Datum pořízení: | 09/2011 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 3354× |
Hlavní podvozek A340, dva protáhlé kapky na spodní straně křídla jsou kryty elektrického vedení palivových čerpadel, malá kolečka před nimi jsou drenážní ventily. Třetí kolečko označené L-1 je záložní magnetický indikátor množství paliva v nádrži.
Tak já myslím že by stačilo na ráfek navařit obruč s lopatkama a myslím že během pár minut by se to pěkně roztočilo. Jinak moc dík JS. za odkaz- zajímavé a poučné
V minulosti som počul takú úvahu, že by v nábojoch kolies mali byť elektromotory, ktoré by pred kontaktom s rwy roztočili koleso, aby sa minimalizovalo jeho opotrebenie. Z dnešných video záznamov vidím vždy dym po dosadnutí. Bola to len idea alebo to niektoré lietadlo aj malo ?
Radim: Je to slepenec mnoha vrstev. Pneu musi byt zesilena, protoze pri pristani na ni pusobi obrovske hmotnostni zatizeni pri velmi vysokych rychlostech a teplotach. Nese to sebou taky urcita rizika, napr. spatne provedeny protektor se muze od kola odtrhnout. Ale to se stava opravdu jen velmi vyjimecne. Ve vetsine pripadu se kola meni, kdyz je pneumatika prirozenou cestou opotrebena na limit, nebo je na ni nejake poskozeni (vetsinou od cizich predmetu). Potom se kompletni kolo posle na opravu.
Moc pekny dokument o konstrukci a provozu leteckych pneumatik je k nahlednuti/stazeni tady: www.goodyearaviation.com/resources/pdf/aircraftmanual.pdf
JS: díky za odpověď, myslel jsem si, že obutí na jeden dopravák bude miliónový kšeft. V případě A 380 by za to asi byl, luxusní domek na území Phy... :-) Jinak to že se dá i protektorovat, to jsem tedy netušil, hlavně když na tu pneu působí velký teplotní rozsah v poměrně krátkým čas intervalu (na zemi/ve vzduchu). Měl by to být vlastně monolit a né slepenec několika vrstev, si tedy myslím...
Pánové milhause a JS, mnohokrát vám děkuji za vyčerpávající informace!! Měření kapacitou mě nenapadlo. V mé branži se tento způsob u hořlavých látek nepoužívá, tam dnes vede jednoznačně ultrazvuk, ale pravdou je, že měření, které děláme my, je nádržích pod zemí a ne v nádrži několik kilometrů nad zemí. :-) Čili srovnávám jabka s hruškama. :-) Díky moc!!!
Dalsi vyrobci pneu pro dopravni letadla: Bridgestone, Goodyear, Dunlop.
Cena pneumatiky se bude lisit podle vyrobce, modelu a dohode s dodavatelem. Orientacne jedna nova pneu na hlavnim podvozku prijde na 8-10 tisic EUR a 2-3 tis. na pridak na letadlo velikosti 320/737.
Pneumatika by mela vydrzet nejakych 200-400 vzletu/pristani. Po opotrebeni se bezne pouziva protektorovani, takze lze zivotnost nekolikrat prodlouzit a usetrit naklady.
Koukám že pneumatiky jsou od Michelinu, rád bych se dověděl na kolik taková jedna pneumatika přijde a zda-li jsou i jiní výrobci leteckého obutí...
Panove krasna prace, dikec za super komentare :)
HA! JS byl detailnější:-)
Celkem 19 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Fero, počul som, že sa o tom uvažovalo, no VRAJ sa zistilo, že pneumatika na lietadle sa opotrebuváva viac pri ťahaní lietadla, než pri "kontakte so zemou". Mám to od kolegu z ČSA, vraj to má z nejakého školenia... Niekto by to tu mohol potvrdiť, či naopak...