Typ letadla: | Hurel-Dubois HD-34 |
Letiště: | Creil (CSF/LFPC) |
Společnost: | Preserved |
Registrace: | F-BICV |
Autor: | Cibulka Tomáš |
Datum pořízení: | 06/2011 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 2609× |
spadá do kategórie TMG? :D pekný motorový vetroň :D
Schválně jsem se díval na google.maps (49.255569,2.498912) a z výšky je krásně vidět rozpětí křídel...
A koukám, že oproti snímku z roku 1999 už chytil pěknou patinu :-)
Když jsem viděl jenom náhled, myslel jsem, že to je nějaký kluzák... :-)
Nádhera a rarita. Gratuluji!
ale jooo, to byla nadsázka...je krásnej
Proč příšera?
Mě se líbí.
Trup jak An24 s nádhernými křídly jak z větroně.
další z neznámých zajímavých a příšerovitých francouzských typů :-))
To je úlovek. Naprosto bizarní a téměř neznámá příšera!
Celkem 9 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
K diskusi jen malá zajímavost o tomto typu. Letoun navrhl francouzský konstruktér Maurice Hurel. Ten si na experimentálním typu HD-10 zalétaném v roce 1948 ověřil svou teorii, že křídlo o této štíhlosti umožní nést relativně větší náklady při zachování stejné hmotnosti při výrazném zkrácení rozjezdu i dojezdu. Ná základě zkoušek HD-10 uvolnila francouzská vláda prostředky pro stavbu dvou prototypů dvoumotorových dopravních letounů z nichž první HD-31 byl zalétán 29.1.1953 . Na druhé straně křídlo o extrémní štíhlosti značně limitovalo rychlost letu což byl závažný nedostatek a nakonec bylo vyrobeno v letech 1957-1958 pouze 8 letounů pro francouzský geografický institut , který si zakoupil fotografickou mapovací verzi HD-34 se zasklenou přídí trupu a zatažitelným příďovým kolem. Malá rychlost, dostup a velká vytrvalost byla ideální pro dlouhé fotogrametrické lety. Málo známé je, že experimentální HD-10 poháněl československý motor Praga-D.