Typ letadla: | A330-243 |
Letiště: | Praha - Ruzyně (PRG/LKPR) |
Společnost: | Emirates (UAE/EK) |
Registrace: | A6-EAP |
Autor: | milhaus |
Datum pořízení: | 07/2011 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 4415× |
Pohled na levou část skříně náhonů motoru RR Trent 772B-60. V přední části je startér, nad ním ventil odmrazování vstupu do motoru. Černý agregát je IDG (integrated drive generator) zdroj střídavého proudu o konstantní frekvenci 400Hz.
JS: S EPR jsem se setkal na motorech JT-8D,jde tento motor ovládat i v režimu N1 podobně jako na CFM-56-x??
JS: Moc děkuji za vyčerpávající informace!!!
T700 je 3-hridelovy motor a kazda sestava (kompresor+turbina) ma jine otacky. Kolik presne otacek neni sledovany udaj protoze jako hlavni ukazatel vykonu motoru slouzi EPR (Engine Pressure Ratio), coz je pomer tlaku na vstupu a vystupu z motoru.
Radove, pri 100% rezimu, ma nizkotlaka sestava otacky N1 3900/min, stredni N2 7000/min a vysokotlaka sestava N3 10600/min. Tyhle udaje jsou priblizne a jediny, koho zajimaji, je automaticky system rizeni motoru, zvany FADEC (Full Authority Digital Engine Control), ktery je dale zpracovava a zaroven monitoruje stav a spravnou funkci komponentu, ktere maji vliv na chod motoru a musi chranit motor pred poskozenim (prekroceni teplot, otacek atd.)
Udaje o chodu motoru, ktere jsou k dispozici posadce, jsou tyto: EPR; otacky rotoru N1, N2 a N3 v procentech; EGT (teplota vystupnich plynu); FF (Fuel Flow - prutok paliva); vibrace; mnozstvi, tlak a teplota oleje, nacelle temperature - teplota v motorove gondole a udaje o zapalovani. Zjednodusene receno, dojde-li k nejakemu problemu, FADEC zjisti nejakou abnormalitu apod, zobrazi se prislusna zprava + pripadny checklist.
Pokud jde o starter, tak ten potrebuje ke sve cinnosti stlaceny vzduch od APU, nebo z pozemniho zdroje a roztaci motor priblizne na 25% vysokotlakeho rotoru N3, pak dojde k zapaleni smesi ve spalovaci komore (at uz pri automatickem startu, nebo manualne), motor zacne nabirat otacky a pracovat diky spalovani paliva a privod stlaceneho vzduchu do starteru se uzavre automaticky pri 50% N3.
na B-737 je to cca 20-25% otáčok, tuna to môže byť podobné
A ještě k těm otáčkám, kolik otáček je pracovní rozsah? Řekněme volnoběh až maximální provozní? Děkuji.
A na kolik % otáček se to musí startérem roztočit, aby to "blaflo"? :-)
Startér je na stlačený vzduch.:)
Ten startér je na stlačený vzduch? Díky.
Pěkné :-)
Celkem 10 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
JS, to bolo skutočne veľmi vyčerpávajúce a veľmi dobre napísané. :) dalo by sa to isté (respektíve obdobné)povedať aj o motoroch IAE V2500 na A320 family?