Typ letadla: | MIL8P |
Letiště: | Praha - Kbely (LKKB) |
Společnost: | Czech Air Force (CEF) |
Registrace: | 0001 |
Autor: | Lukáš |
Datum pořízení: | 10/2010 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 3067× |
12.10. Vrtulník má na krytech motorů ještě nastříkáno chybné označení Mi-8S
Mohu potvrdit. Uvnitř odpovídá verzi P.
Když tenhle vrtulník byl přestavěn na "Autobus", nemělo by označení být Mi-8A ?
Madvlk:Ale má :-). Tenhle vrtulník nebyl přestavěn na salonní,ale na "autobus", proto bylo záhy označení přestříkáno na Mi-8P.Fotku můžu dodat..
Ale nemá......je přestavěn na solonní verzi,proto označení Mi-8S :)
Celkem 5 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Značení Mi 8 je někdy trochu komplikované,tak jak někdy u nich dochází k přestavbám a přeznačení, ale pokud se mi podařilo zjistit tak oficiálně by mělo být T transportní s lavicemi/kulatá okna,v zádu rozměrná vrata/.Verze P - čistě dopravní pro cestující vyráběn v několika provedeních podle počtu cestujících/hranatá okna,nemá zadní vrata, místo nich sklopné dveře se schůdky, kabina s čalouněním a odhlučněním/. U naší armády sloužilo snad pouze Péčko 0210, a zřejmě taky čisté P 0815 ,ale ve verzi pro 18,22 a 28 ho používala rovněž vládní letka tedy správně LSFMV(letecká správa federálního ministerstva vnitra ) a následně po ní policie. Rusové počítali od počátku vzniku Mi-8 rovněž s VIP úpravou.Salon mohl být zastavěn jak do verze T,pak se značil S a pokud byl vestavěn do P tak značen PS.Verze PS vychází přímo s Péčka jen má místo sedaček pohodlná křesla .Byla vyráběna ve verzi PS7,PS9,PS11(počet cestujících).U nás používány jen poslední dvě a to jak armádou tak LS FMV.V roce 1985 převzal od LSFMV jedno P v provedení pro 18 cestujících v.č.10822 B-8022 Slov-air OK-ZXP a v roce 1988 druhé P v provedení pro 22 cestujících v.č.10826 B-8426 u Slovairu OK-EXR.To je výchozí tedy oficiální značení jak k nám přicházeli T,P a PS9 a PS11.Během provozu se však někdy interiéry měnili .Armáda ČR dnes označuje své PS-11 jako S. Původně velitelské stanoviště, jediná v Československu a ČR provozovaná Mi 9 /Mi-9 Ivolga v kodu NATO Hip-G / s označením 0001 výrobní číslo 730001 dodaná v roce 1984 byla pokud vím po přestavbě upravena v roce 2003 na transportní verzi. V současné době létá v provedení, které s vyjímkou kulatých oken odpovídá verzi P a jako P je i v armádě označována.
foto interiéru je na forum.valka.cz/viewtopic.php/title/Mi-8T-0001/t/89324