Typ letadla: | TU4 |
Letiště: | Datangshan - Chinese Aviation Museum |
Společnost: | Chinese Air Force |
Registrace: | 4134 |
Autor: | Michal Krsek |
Datum pořízení: | 11/2010 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 1980× |
No, on Tu-4 nebyl úplně 100% kopie B-29, ale ty rozdíly byly celkem zanedbatelné. Tuším, že byl jiný rozměr kol podvozku, a pak hlavní rozdíl byl ve výzbroji, když Rusové všechny kulomety nahradili kanóny. Taky bych čekal nějaké čínské označení téhle turbovrtulové konverze, ale oni možná číňani Tu-4 nevyráběli a používali původní ruské mašiny, takže ani po přestavbě na jiné motory označení neměnili (a nebo se tím v muzeu až tak do hloubky nezabývají).
To Mahony: Tu-4 byl také středoplošník. Jinak až na rozdíly způsobené použitím metrických měr oproti anglickým mírám to bylo naprosto přesně okopírované, včetně malé díry v trupu kde B-29 byl prostřelen kulkou.
tož na wiki je něco o něm více
cs.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-4
Cedule pred letadlem rika, ze je to Tu-4.
Presná kópia to nebola, myslím, že b29 bol stredoplošník.
Mimochodem, toto letadlo a řada jiných v Datangshanu jsou velice hezky vidět na Google Earth: 40°11'0.06"N 116°21'34.09"E
Tu-4 byla přesná kopie B-29 Superfortress, t.j. včetně radiálních motorů. Očekával bych že pozdější turbovrtulová, a navíc Čínská, verze bude mít jinačí, odlišné označení.
Celkem 8 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
On se Tu-4 přímo udává jako jeden z ukázkových příkladů metody zpětného (reverzního) inženýrství.
cs.wikipedia.org/wiki/Reverzn%C3%AD_in%C5%BEen%C3%BDrstv%C3%AD