Typ letadla: | IL12B |
Letiště: | Praha - Ruzyně (PRG/LKPR) |
Společnost: | Czechoslovak Airlines ČSA (CSA/OK) |
Registrace: | OK-CBF |
Autor: | Lubor Obendrauf-archiv |
Datum pořízení: | 09/1950 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 4743× |
Při údržbě na staré Ruzyni před hangárem A. V pozadí Dakota ČSA, která stojí částečně na travnaté ploše. Za zmínku stojí výrobní číslo stroje na náběžné hraně křídla.
krásná atmosféra...páni mechanici,stará škola
Váš archiv je poklad :-)
...vela fajne..
Celkem 4 záznamy
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Ahoj Lubore, ta dvanáctka stojí na ploše před hangárem A. V pozadí je vidět objekt vodárny s klimatizační věží a vrcholky vzrostlých tůjí rodu Occidentalis, jež oddělovaly prostor malého parčíku s obeliskem, připomínajícím zahájení nejdelší linky Franko-rumunské společnosti z Paříže do Cařihradu. Přítomnost „dvanáctky“ před hangárem A byla značně neobvyklá, neboť tato letadla měla v té době „hnízdo“ v hangáru C. Oblast „Ačka“ totiž onehdy okupovaly výhradně Douglasy DC-3 (C-47) Dakota. Stály podél severního okraje manipulační plochy, majíce hlavní podvozek na betonu a ostruhové kolečko na zpevněném travnatého terénu. Stejně, jako dakota, nacházející se na snímku za křídlem opravovaného iljušinu. Za ní pak v trávě, seřazená po vnitřním obvodu pěstěného živého plotu, parkovala malá letadla oddílu Aerotaxi ČSA a místního Aeroklubu. Rozmístěny zde byly i letouny Státního leteckého dozoru, tehdejší inspekce. rád jsem k áčku coby malý kluk chodil na "čumendu". Tehdy nebyla taková ostraha jako nyní, přestože imperialista byl ve střehu. Od letištních bytovek, kde jsem bydlel to bylo jen pár metrů a v plotě oddělující tento prostor od civilní zóny byla permanentně otevřená vrata. Tudy jsem také často procházel, kdykoliv jsem šel navštěvit dědečka do kanceláře administrativně provozní budovy starého letiště. A téměř vždy jsem zde dlouho stál a kochal se pohledem na odstavené letouny. S tatínkem jsem zde trávil hodně času, když jsme sem chodili před letem "protáčet" vrtule dakot, aby se nasálo palivo do válců. Zde se dělaly i motorové zkoušky dakot. Když se nahazovaly, motor krásně bublal. nikdy na ten zvuk nezapomenu, právě tak i osobitou vůni cockpitu.