Typ letadla: | Fokker F50 |
Letiště: | Lelystad (LEY/EHLE) |
Společnost: | Preserved |
Registrace: | PH-OSI |
Autor: | Milan Cibulka |
Datum pořízení: | 07/2010 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 2209× |
Druhý prototyp Fokkeru F-50. Letoun je vlastně upravený předchozí typ Fokker F-27. Má nové motory, vrtule a zasklení kokpitu. Na trupu jsou dobře vidět nákladní vrata a dvě oválná okénka jako má F-27. Malá obdélníková okénka, odpovídající F-50, jsou pouze namalovaná.
Hmmm, (1) nové motory s vrtulemi, (2) nové instrumenty v kokpitu, (3) dvojité kola na přední podvozkové noze, (4) upravené konce křidélek, (5) více oken (ať už namalovaných či skutečných).
Myslím že jsem tím plně vyčerpal všechny podstatné změny, a nejsem si jistý jestli toho je dost aby se to kvalifikovalo na "nový typ" (L-410 prošel nesčetnými změnami podobného rozsahu, a pořád to je jeden typ). Ale jinak mám F50 celkem rád - F-27 byl v mnoha směrech průkopníkem a F27 Mk.050 (F50) je nedílnou součástí té letecké historie.
PeterV
Ale ale ale.....stačí se trochu dívat,trochu si o tomto typu něco nastudovat a rozdíly tam jsou.A markantní.
Navíc,moje poznámka byla směrována čístě na PH-OSI na snímku.
Ne že Fokker F-50 je vlastně upravený předchozí typ Fokker F-27, Fokker F50 není ve skutečnosti nic víc než F-27 Mk.050.
F50 je pouze neoficiální označení typu F-27 Mk.050 a to čistě pro marketingové účely aby se vytvořil dojem že to je zbrusu nový typ letadla a mohlo to tak lépe konkurovat letadlům nové generace jako ATR, DHC-8, SF-340, atd.
Celkem 4 záznamy
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
PeterV
Hmmm,váš problém bych spíš směřoval na výrobce,ale ten už je nějaký ten rok v propadlišti dějin.... :-)
Mimochodem,pokud to srovnáváte s L-410,tak by jste měl kategoricky trvat na tom,že L-410 je pořád jen L-410 a žádný UVP,UVP-E a další spousta čísel k tomu.
Babráte se v nesmyslech a opět připomínám,že popisek pod fotkou se vztahuje primárně k zobrazenému PH-OSI :-D