Detail fotografie

A330-243


Autor: Zdeněk Prošek
Datum pořízení: 02/2011
Počet hodnocení: 1×
Počet zobrazení: 2626×



Kategorie a uživatelská alba

Další fotografie


Komentáře



Tomáš Kohout - nepřihlášený host (...134.114...)
18.02.2011 00:12

max650: To není žádná kondenzace. Je to přední část přechodu mezi trupem a křídlem (taková ta bublina kolem křídla, tuším na snížení odporu). Je to nasvícené od Slunce.

max650 (...66.12...)
17.02.2011 22:55

Štěpáne, mrkni na a320-214-c-gkod-air-canada-aca-ac-new-york-la-guardia-lga-klga. Co je to ta bublina pred pravým motorem při startu?

Johnny - nepřihlášený host (...102.48...)
17.02.2011 22:26

Velice odborně řečeno, díky, to si poznamenám!

Štěpán - nepřihlášený host (...42.134...)
17.02.2011 20:57

Na konci křídel vznikají indukované víry - vzduch o vyším tlaku pod křídlem přetéká přes konec konec křídla na horní stranu, kde je nižší tlak - to má za následek "roztočení" úplavu - ve víru za koncem křídla proudí vzduch rychleji. než v okolí, vzniká podtlak a přii příznivých podmínkách kondenzuje vodní pára.

U stíhaček, které létají při prudkých manévrech na vysokých úhlech náběhu, je rozdíl tlaků na spodní a horní straně křídla mnohem větší, tím dojde k těmto efektům mnohem snáz - víry za virovými přechody křídla do trupu u F-16 atd.

za zvlášť pžíznivých vlhkých podmínek stačí ke kondenzaci páry i podtlak nad celou plochou křídla, podtlak ve vstupech do motorů atd. Na některých fotkách to lze vidět i u dopraváků, typicky za vlhkého dne při vzletu, přistání.

Johnny - nepřihlášený host (...102.48...)
17.02.2011 20:12

No u toho Gripena to asi bude podtlak, protože to vzniká na horní straně kachní plochy při ostrých zatáčkách při vysokých rychlostech.

Laik - nepřihlášený host (...161.84...)
17.02.2011 19:48

JJ, díky. Všiml jsem si právě, že třeba v zimě, nebo v mlze (vlhko) se to tvořilo docela často. Zajimavý, že se to dělá až na koncích křídel. Má to nějakou spojitost se vzniklým podtlakem? Ze školy si pamatuju že při nízkem tlaku se mění i tenze par.. to má asi za následek to, že se to "jako" vysráží, ne? Sorráč že to beru tak vědecky :o)

Johnny - nepřihlášený host (...102.48...)
17.02.2011 19:27

Ještě dodatek, vzniká to třením o vzduch.

Johnny - nepřihlášený host (...102.48...)
17.02.2011 19:21

Ano, jsou to kondenzační čáry, které vznikají, když je vzduch okolo křídel vlhký nebo studený. Prakticky pokaždé je to třeba možno pozorovat u vysoké pilotáže Jas-39 Gripen, kdy se mu nad kachnama dělá vrstva zkondenzovaného vzduchu.

Laik - nepřihlášený host (...161.84...)
17.02.2011 18:31

Již jsem to někde četl ale potřebuju poradit. Ty čáryco vznikaj na konci křídel je co? Již několikrát jsem si toho všiml i z letadla když jsme šli třeba na přistání a nebo naopak na vzlet. Někdy se to objevilo, jindy ne. Nebudou to nějaký kondenzační čáry? Může mi někdo z vás poradit? Vím, že je tady spousta na slovo vzatejch odborníků (v dobrym :o), díky!

max650 (...66.12...)
17.02.2011 18:11

Ať se práší za kočárem!

Celkem 12 záznamů

Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace