Typ letadla: | B737-33R |
Letiště: | Salzburg (SZG/LOWS) |
Společnost: | Nordavia (AUL/5N) |
Registrace: | VP-BKT |
Autor: | Standa Vacek |
Datum pořízení: | 01/2011 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 2498× |
bum bác
co se stalo v Permu??
stale smu pouzivat napis aeroflot-nord? ved po prusere v perme sa s nimi SU rozbratal
Celkem 4 záznamy
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Miros:
Mezistátní letecký výbor, sdružující 12 států bývalého Sovětského svazu, zveřejnil po definitivním ukončení vyšetřování 168 stránkovou závěrečnou zprávu o nehodě Boeingu 737-500 reg. VP-BKO letícího na lince 821 společnosti Aeroflot Moskva - Perm. Na palubě letadla Aeroflot-Nord zahynulo 14.09.2008 všech 88 osob. Nehoda se stala kvůli ztrátě prostorové orientace pilota v konečné fázi přiblížení na letiště v Permu, při které došlo k překlopení letadla přes levé křídlo a následnému pádu na zem. Havárie se stala za tmy, v oblačném počasí, autopilot a automatické ovládáni plynu (autothrust) byly vypnuty. Na neštěstí se podepsala nepřiměřená údržba letadla (dlouhodobý problém s nestejnoměrným nastavováním plynových pák k dosažení stejných parametrů obou motorů), zátěž posádky kvůli řízení bez automatického ovládání plynu a nedostatečnému odpočinku (v posledních 3 dnech před nehodou měl kapitán 6 letů s počtem 15,5 hodiny ve vzduchu a odpočinkem před inkriminovaným letem 15 hodin) a skutečnost, že pilot byl pod vlivem alkoholu (z pitevního nálezu 0,53 - 1,12 promile). Na ztrátě orientace a neschopnosti uvést letadlo do bezpečného letu má podle vyšetřovací komise podíl i nedostatečné proškolování posádek v pilotní technice s důrazem na rozdíly mezi západní a současnou ruskou leteckou technikou a dříve rozšířenými typy letadel. Vliv mohlo mít špatné odečítání údajů z umělého horizontu, který se výrazně liší od stejných přístrojů v letadlech Tupolev 134 a Antonov 2, které kapitán dříve pilotoval (na B737 odlétal 3900 letových hodin, z toho 477 jako kapitán, předtím měl přes 2700 hodin na Tu-134 a 90 na An-2). Ruský federální letecký úřad na základě zveřejněné zprávy a v květnu provedené inspekce, která odhalila nedostatky ve fungování společnosti, zakázal Aeroflot-Nord od 15.06. mezinárodní charterové lety a pokud nedojde k nápravě a růstu finanční stability firmy, odebere ji od 01.09. provozní licenci. Společnost nesmí také vypravovat z domácí báze letadla bez vyřešených ani lehkých závad.
Publikováno: 07.06.2009