Typ letadla: | VC10 Type 1151 |
Letiště: | Praha - Ruzyně (PRG/LKPR) |
Společnost: | British Overseas Airways Corporation (BA) |
Registrace: | G-ASGD |
Autor: | Lubor Obendrauf-archiv |
Datum pořízení: | 03/1966 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 7978× |
Předváděcí let pro ČSA. Cpt. Mike Barrow, z Londýna letěl jako druhý pilot za ČSA p. Jiří Bláha. V ten den provedli dva lety po dvou hodinách Praha-Brno-Nitra-Praha, večer stroj odlétl zpět do Anglie.
Netvrdim,ze VC10 byl nejaky zazrak/zase tolik o tom letadle nevim/,ale kolikrat se vyrobilo dobre letadlo,ktere se vyrobilo v par kusech a presto
se udrzelo dlouho ve sluzbe..Mercure,Convair 990 atd..
je to tak, A-330 MRTT (Multi Role Transport Tanker).
JS- RAF vyřadí VC-10 do tří let a mají je nahradit A-330.
Jen na doplneni, pocty vyrobenych kusu hovori docela jasne o tom, jaky to cele "povedlo". B707: 1010 ks // B727: 1831 ks // DC-8: 556 ks // VC-10: 54 ks
Zamerne jsem se vyhnul srovnavani s Il-62, protoze si nemyslim, ze Il-62 byly nekdy provozovany nejakymi aeroliniemi, ktere by se mohly tehdy racionalne a nepoliticky rozhodnout mezi dvaasedesatkou a B707, pripadne pozdeji B757/767. To by byvala byla jasna volba, nicmene rezim rozhodl jinak.
Velke stesti pro CSA, ze se tehdy tato zoufala britska snaha nesetkala s uspechem. VC-10 bylo uz v dobe sveho vzniku velmi problemove letadlo neschopne prosadit se na tehdejsim trhu a britska vlada ,vedoma si propadaku, ktery vyprodukovali, se snazila tohle ero nabidnout kde vsude mozne. Pouze nekolik malo kusu se podarilo prodat hlavne do Afriky, predevsim do byvalych kolonii, kde jeste GB mela nejaky politicky vliv. Konkurence v podobe B707, DC-8, nebo B727 byla na mnohem vyssi urovni v mnoha smerech - predevsim ve zvladnuti vyvoje, produkce a prodeje a take v ekonomice provozu. Z civilniho provozu v GB byly vyrazeny v 70tych letech pro svou neekonomicnost a vysokou hlucnost. RAF pozdeji nektere tyto stroje prevzala, prestavela na tankery a dodneska tuto zastaralou techniku provozuje, coz se samozrejme neobejde bez astronomickych nakladu ze statni kasy.
Tím vzhledem mi připadá jako dost nadčasové letadlo.
pecka!!!
hezké. Ten traktůrek je Air India? S infrazářiči?
Ty města jsou asi jen trasa letu a v Nitře je myslím radiomaják,takže je to častý plánovací bod letu.
Celkem 15 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
CV990 se zrovna moc nepovedl, nesplnoval naroky na dolet, byl hlucny, neekonomicky, behem vyvoje mel celkem vazne problemy s aerodynamikou. Jedine, v cem vynikal, byla o neco vyssi cestovni rychlost ve srovnani s konkurenci;-) Ale souhlasim, ze zavrhovat VC-10 by bylo nefer.