Detail fotografie

B737-86N


Autor: Tomáš Kverka
Datum pořízení: 14.08.2010
Počet hodnocení: 0×
Počet zobrazení: 3604×

Popis:

14.08. Přílet na výpomoc pro Travel Service (bývalé OK-TVQ)

AKT



Kategorie a uživatelská alba

Další fotografie


Komentáře



lik - nepřihlášený host (...42.161...)
16.08.2010 15:29

To by ale hornoplošníkům stačilo svěsit motory dostatečně nízko :-)

jarda - nepřihlášený host (...150.165...)
16.08.2010 13:15

Možná to je tím, že když se motor nalepí na křídlo, zhoršují se tím jeho vlastnosti. Při proudění vzduchu vzniká pod křídlem přetlak (který sice není tak důležitý jako podtlak na horní části) a když se tam dá motor, zmenší se účinná plocha. Faktorů ale bude jistě víc.

lik - nepřihlášený host (...49.109...)
15.08.2010 22:38

Napadá mě ještě další možnost a to je rozklad sil od motoru na křídlo.
Zjednodušeně, když je motor před křídlem tak za něj táhne, když je pod křídlem, tak jím kroutí.

lik - nepřihlášený host (...49.109...)
15.08.2010 22:25

HM: Díky, jasně u 737miček bych tomu rozuměl, ale tohle uspořádání mají všechny současné letouny s motory pod křídly. Příjde mi, že pouze průměrem motorů to nebude, předsazené motory mají i hornoplošníky jako BAe 146, nebo proudová nákladní letadla. :-)

MH - nepřihlášený host (...178.224...)
15.08.2010 19:16

Motory CFM se u 737 verzí 300 a dál musely předsunout takto před křídlo, protože by se prostě jinak na 737 nevešly (viz 737-100, 200; popř. Dassault Mercure - ty měly motory s menším obtokovým poměrem, a tudíž menší, takže nebyl problém je zavěsit pod křídlo). Navíc toto uspořádání bude i aerodynamicky výhodnější...

Nouvelair - nepřihlášený host (...134.129...)
15.08.2010 16:30

díky:-)

Robin - nepřihlášený host (...202.189...)
15.08.2010 16:16

Stred s pozemni technikou handlingu

lik - nepřihlášený host (...49.109...)
15.08.2010 16:14

Hezké odstíny šedé. :-)

Rád bych se zeptal na jednu otázku, už jsem jí jednou psal, ale bez valné odezvy, tak to s dovolením zkusím ještě jednou:

Proč jsou motoru umísťovány na konzolách před náběžnou hranu křídla.
Je to:
a) kvůli vyvážení
b) kvůli aerodinamice - indukovaný odpor
c) kvůli aerodinamice - proudění spalin za motorem
d) kvůli aerodinamice - aby křídlo neovlivňovalo nasávání motoru
e) kvůli poloze vůči podvozku a tím pádem neškrtání o RN
f) kvůli snadější údržbě
g) kvůli něčemu úplně jinému

:-)

Nouvelair - nepřihlášený host (...134.129...)
15.08.2010 15:05

to Robin: nevis co mu je?OK-TVQ jsem mel vzdy rad a s wingletama mu to jeste vice sekne

Robin - nepřihlášený host (...202.189...)
15.08.2010 14:25

TVJ stoji poskozene v Recku...

Celkem 15 záznamů

Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace