Typ letadla: | AN26Z-1 |
Letiště: | Náměšť nad Oslavou (LKNA) |
Společnost: | Czech Air Force (CEF) |
Registrace: | 3209 |
Autor: | TigerSHARK |
Datum pořízení: | 09/1999 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 4279× |
An-26Z-1, 3209, český (dříve československý) AWACS se speciální zástavbou a anténovým systémem. Původně patřil do stavu 1.smdlp v Mošnově, v roce 1992 dislokován krátkou dobu v Pardubicích, kde po přesunu dopravní letky do Kbel již zůstal. Snímek (sken z negativu) byl pořízen 15.9.1999 při cvičném přistání v Náměšti. Letoun v tu dobu nesl již nové kamuflážní schéma, ale ještě barevné výsostné znaky.
..palousku-těch zalítavačů,bylo víc.k té aerodynamice-bylo zajímavé,že na těch "prsách se nikdy neobjevila námraza!a při přistání krásně držela...
47.pzlp:Já jsem tu současnou podobu vzal od nás:
link://www.planes.cz/cs/photo/1062976/an26-100-3209-czech-air-force-cef-pardubice-ped-lkpd/
... kdyz je rec o foteckach tak soucasna podoba.
Co se tyce oznaceni, tak v tom asi mame trosku gulas vsichni.
Nechci nase rozhovory zazit za 30 let.
Staci mi cas od casu hovorit jak s valecnejma pilotama tak s povalecnymi
tak se slusne rozchazeji nejen v barvach, ale i typech, ktere litali.
Pokud vim tak REBacka 26 byla jen jedna a udajne se o ni celkem zajimali i rusaci.
Takze soudruzi ze slovenska ji rozhodne nemeli. :-)
I kdyz maj jinak vazne vsechno.
Díky Dane za opravu!
to TigerSHARK -hlavní je že máte pěkné a zajímavé fotky z dřívějších dob,zdravím))
Text o 3208 odstranen teda :-)
Vážení kolegové, je fajn sledovat jak se tu všichni znalci rozčilujou. Bohužel při psaní textu jsem vycházel z dobového dokumentu, který je 18 let starý a vzniknul jako podklad pro rozdělení letecké techniky mezi CŘ a SR koncem roku 1992. Tato informace se objevovala v lieratuře až do roku 2000 (navíc bylo uváděno rozdílné označení Z-1 a Z-2)a ještě hluboko poté byly veškeré informace o těchto strojích stále utajované. Bohužel jsem vždy potkal letoun 3209. Fotografie z níže uváděného linku pocházejí z pozdější doby, nic nedokazují. Co se týká psaní bludů, nikdy jsem netvrdil, že mám 100% pravdu, ale opravit text zde není nijak jednoduché a navíc jsou snímky uveřejňovány v různém pořadí. Jsem rád, že se ozvete, rád si doplním mezery v informacích. Zdenku, napadlo Vás někdy, že jste taky nemusel být u všeho? Sohlasím i s Milanem.Ch. že mašina 3209 byla jenom jedna. Takže pokud jsem Vás uvedl v omyl, veřte, že ne úmyslně a všem se OMLOUVÁM !
Přesně tak,mašina byla jen jedna!3209! Už jsem to psal u jiné fotky,ale pořád se tu píšou bludy,které nejsou vůbec pravda.Žádná jiná Andula v této verzi neexistovala!!
ty problémy s aerodynamikou byly až po zástavbě antény na spodku trupu mezi boulemy,tuším 1992,ale dlouho to netrvalo,aerodyn.vlastnosti se trochu zhoršily,u této mašiny byly všechny rychlosti V1,V2,Vr,rychlosti na vysouvání,zasouvání klapek,pádovky atd zvětšeny zhruba o 10-15km/h,v Mošnově to zalítaval Ď.Papp,Špaček,Pořízek
Celkem 17 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Malá poznámka - dohady vznikly možná kvůli označení Z-1, Z-2. Bylo to takto - An-26Z-1 byla verze pro radiotechnický průzkum a říkalo se jí familiárně český AWACS. Vybavení měla pouze pasivní a měla sloužit k pátrání po nových radiotechnických zdrojích a důvodem umístění v letadle bylo dosažení většího dosahu na tyto cíle. Jako Z-2 byl označen vrtulník Mi-8Z-2, který byl vybavením a úkoly určen pro průzkum radiových signálů a ten skončil na Slovensku.