Typ letadla: | B767-323/ER |
Letiště: | Miami (MIA/KMIA) |
Společnost: | American Airlines (AAL/AA) |
Registrace: | N393AN |
Autor: | Petr Čadil |
Datum pořízení: | 10/2009 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 3276× |
Petr Popelář: Díky za vysvětlení. Doufal jsem, že někdo bude znát tajemství zrdadlového lesku AA. Jak jsem následně dohledal tuhle link://en.wikipedia.org/wiki/Alclad jedná o plátování (Al cladding) speciální slitiny AlCuMnMg na dural...
Dokonce už se v diskusích "řešil" problém AA s Dreamlinerem:
link://www.airliners.net/aviation-forums/general_aviation/read.main/3067880/
Toto je Alclad, tedy leštěná vrstvička hliníku nanesená na duralu a je to na objednávku zákazníka.
U ČSA tento povrch měly např. Dakoty nebo Il-62 CCCP-86666, ale pro vysokou zmetkovitost od této úpravy v CCCP upustili.
Na toto odpoved neznam, ale uprimne pochybuji, ze by vyrobce dovolil pouzivat letadlo bez predepsanych vrstev laku...
A když už jsme u nátěru. Je ta stříbrná leštěný hliník, nebo to je obyčejný nátěr přes nějakou žlutou základovku? Nebo leštěný a na tom transparentní lak?
Proč to maj takhle "plechový"? Rozumějte tu barvu, jak kdyby tam nebyl lak ale je to v "metalové"?
Mě by zajmalo,jak dlouho už tenhle nátěr používaj... je to takový retro,ale stále aktuální...
Casto maji fotky z US divny svetlo..dnesni fotky z Miami jsou ale uplnym opakem :-) moc hezky
...fajn foto, blbe se fotej, porad se mi lesknou...
Celkem 9 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Koukám, že jsem to napsal nějak blbě. :-( Tedy plátování na AlCuMnMg (= dural). Ale ze všech těch popisů není na první pohled jasné, proč ten čistý hliník na povrchu neoxiduje.
Že by ten trik byl ve vytvoření tenké průhledné pevné a neporézní vrstvy Al2O3 na čerstvě vyleštěném hliníku, kterýžto dlouhodobě chrání hliník pod sebou a dural pod ním?