Typ letadla: | EMB500 Phenom 100 |
Letiště: | Bratislava (BTS/LZIB) |
Společnost: | Embraer |
Registrace: | PP-XON |
Autor: | Sumec |
Datum pořízení: | 10/2009 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 5224× |
23.10.
Vortex: Diky moc za detailni info - je to parada, ale stejne mam lepsi pocit, kdyz mam krome EFISu jeste par klasickych analogovych budiku. Chapu, ze je ten ISI uplne nezavislej a ma asi i svuj vlastni BUS pro pripad problemu s elektrikou, ale znamena to, ze ma tedy svoje vlastni, rozumej uplne nezavisle senzory a data do nej nejsou feedovany z AHARS1, 2 atd.? Jinak na PFD je to na me nejaky maly, ale jako stand-by je to urcite dobry.
Jo za tu EASA se omlouvam, v Evrope jsem nikdy nelital a tak je mi deni na tamnim vzduchoplaveckym nebi dost vzdalene a uniklo mi, ze uz JAA vlastne neni. Ale budiz mi utechou, ze i moji kolegove z Evropy stale jeste vyraz JAA pouzivaji:-)
Equatorialflyier: To na co sa pozeras sa vola Integrated Stanby Instrument a kombinuje funkciu vsetkych beznych zaloznych pristrojov.Je to vlastne zmenseny Primary Flight Display.
Na fotkach v linkoch nizsie je vidiet ze to sa pomerne casto poziva ako jedina nahrada klasickych zaloznych budikov komercnych lietadiel a to uz minimalne 10-12 rokov. Ja osobne som prvy na zivo videl asi v roku 98 na EMB145. Phenon 100 je certifikovany FAA aj EASA (nie JAA) na komercnu prevadzku a prvy europsky prevadzkovatel zacal nedavno lietat v UK. Ziaden certifikacny standart neurcuje ci maju byt zalozne pristroje klasicke mechanicke alebo elektronicke. Jedine co sa vyzaduje su zakladne funkcie a nezavislost od hlavnych systemov.
www.planes.cz/cs/photo/1065692/emb135bj-hb-jel-g5-executive-exh-praha-ruzyne-prg-lkpr/
www.planes.cz/cs/photo/1026887/b777-36ner-a6-ebg-emirates-uae-ek-auckland-akl-nzaa/
www.planes.cz/cs/photo/1010791/crj900-z3-aag-mat-macedonian-airlines-mak-in-skopje-skp-lwsk/
No "zalozni budik", lepe tedy receno "SBY AH" sice je vlevo na panelu AP, ale je "glass" jako poleno!!! Vazne jsem prekvapenej, ze nikde nevidim nezbytnou analogovou klasiku - tj. AH, DGI, ASI a AI. Tohle snad ani nemohlo projit certifikaci FAA a JAA pro komercni operace, nebo jo? Sice letam ve "skleniku" uz nejakou dobu a zalozaky jsem zatim nikdy nepotreboval, ale bez nich bych se asi cejtil nejak ochuzenej.
To sovick4: zalozni budik je vlevo po smeru letu na panelu autopilota.
2sovick4: záložní budíky musí být, ale oni je nosí po kapsách ;-)
U takhle malých letadel nemusí být ne-glass záložní budíky?
To je jak nejaky pocitacovy simulator
Myšky kabely nekoušou, jenom izolace. Měď žerou jen myší smažky.
A když je za letu nuda, tak se připojí Xbox nabo DVDčko a je to! :-D
Celkem 12 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Tenhle ISFD budík se používá třeba i na B737 a pro zajímavost - může být použit i jako "třetí inerce" pro autopilota pro přistání dle CAT IIIB.ISFD indikátor je vybaven vnitřním akumulátorem a je tudíž naprosto nezávislý na palubní síti. Ta je použita pouze k dobíjení tohoto AKU :)