Typ letadla: | B737-8Q8 |
Letiště: | Tivat (TIV/LYTV) |
Společnost: | NordStar (TYA/Y7) |
Registrace: | VQ-BDP |
Autor: | Petr Beran |
Datum pořízení: | 08/2009 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 2861× |
Ten Nordstar má slušivé livery.
Díky za zajímavé objasnění, přistávat na TIV, to je skutečné mistrovství
Georgo: několik přistání jsem letos na dráhu 14 viděl, všechno již večer když přestalo foukat a místní borci z Montenegro na F100, připadalo mi, že si tím krátí stereotyp neboť nalétávali do zálivu od moře a potom efektní otočkou u Herceg Novi nízko nad hladinou provedl přiblížení k dráze
Mango: s ohledem na převládající západní a severozápadní větry (stejně jako na většině Evropského kontinentu) by po většinu roku přistání na RWY 14 bylo s větrem v zádech, což by opravdu nebylo bezpečnější, než přistání na RWY 32 proti větru. Navíc i z druhé strany přes záliv jsou vysoké kopce, takže ani na 14ku se nedá nalétávat zpříma, a tato ranvej ani nemá žádné naváděcí systémy (32 má aspoň lokalizér). Takže přistání od zálivu se děje jen ve vyjímečných případech, většinou když fouká vítr od východu, nebo od jihu. Častěji je RWY 14 používána ke vzletům, což je pak to správné "maso" pro přihlížející, kteří stojí na silnici pár metrů od konce dráhy :)
proč se vůbec v Tivatě nepřistává z druhé strany, já si myslím, že by to bylo víc bezpečné nebo ne?
Celkem 6 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
souhlasim jakoby to nebyl ani rusak