Typ letadla: | L410A |
Letiště: | Praha - Ruzyně (PRG/LKPR) |
Společnost: | Czechoslovak Airlines ČSA (CSA/OK) |
Registrace: | OK-ADO |
Autor: | Petr Popelář |
Datum pořízení: | 10/1978 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 7014× |
Dnes (16.04.2009) uplynulo 40 let od záletu prvního prototypu nejznámějšího československého dopravního letadla Let 410 (první let XL-410, výr.č. 001, reg. OK-060).
Identický stroj L-410A výr. č. 0004 (710004) OK-ADN vo farbách SLOVAIRu, v ktorom bol za letu na linke Mariánske Lázně - Praha dňa 7.6.1972 zavraždený kapitán Mičica, možno nájsť v Aero Múzeu Martin-Tomčany (www.aeromuzeum.sk)
Ale jo určitě jsou ATR výborná, ale taková L610ka s livery OK - to by byla nádhera :)
Tonda: To jedině, bohužel to s ním nevyšlo, ale třeba ATRka taky nejsou špatná...osobně mám pro ně slabost.:-)
Adolfino: No jeje ze litaji... www.ucl.cz/download/pdf/Plan0904%20_2.pdf (mesicni plan letu)
První 410 verze L410A s motory PT-6A dostal Slovair roku 1972 a používal je na vnitrostátních linkách,1.6.1976 byly převedeny k ČSA(pamětníci říkají, že v totálním nepořádku co se týče sledování agregátů a resursů)a u ČSA létaly přibližně až do roku 1981 v celkovém počtu 12 kusů na linkách do Mar.lázní,Kunovic a dalších vnitrostátních linkách.
Ještě roku 1980 jsem s ním letěl do BRQ.
ÚCL stále létají s L-410,nebo se mýlím?Používají volací znak Kalibra 41 nebo Kalibra 42
Vojta:Já myslím že Joey si smutně povzdechl nad osudem následovníka čtyřistadesítky - L 610...
Joey: Kam bys ho chtěl prosím tě nasazovat a jseš si jistej, že bys do něj nacpal tolik lidí, co do ATR?;-)
A nebyly by, prosim, k tem ctyricetinam, alespon zakladni informace o nasazeni L410 u CSA (roky, destinace, frekvence). Dekuji moc
Celkem 20 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Nevíte proč má na směrovém kormidle nápis Aero?