Typ letadla: | B-1B Lancer |
Letiště: | Yuma Marine Corps Air Station (NYL/KNYL) |
Společnost: | USAF |
Registrace: | 85-0061 |
Autor: | Bubak |
Datum pořízení: | 03/2009 |
Počet hodnocení: | 2× |
Počet zobrazení: | 5452× |
Parádní fotka. Viděl a fotil jsem pomalý i rychlý průlet dvojice v Hradci, je to impozantní stroj.
Tu-160 jednoznačně vítězí ale B-1B je také nádherné a dobré letadlo.
Porovnání TTD Tu-160 a B-1B
Porovnání Tu-160 B-1B
rok vzniku 1975 1965
délka 54,1 m 44,8 m
výška 13,1 m 10,36 m
nosná plocha 232 m2 181m2
Tah motoroů 4*225 kN 4*137 kN
prázdna hmotnost 110 t 87 t
max vzletová hmotnost 275 t 216 t
max. náklad 40 t 34 t
dostup 16.000 m 16.000 m
max. dolet 14.500 km 12.000 km
g limit 3,5 3,5
stúpavosť 70 m.s. 70 m.s.
rýchlosť pri zemi 1M 1,1M
rýchlosť v 12000m 2M 1,7M
Tak tady bez debat...
B-1B Lancer se s Tu-160 nedá ani srovnat.. Tady jasně výtězí sovětská technika..8:-) Tu-160-tento stroj si zaslouží opravdu velké uznání... 8-) A hlavně ten výkon..
Jinak obě letadla jsou skvělá.. 8-) Oproti našim..8-)
stačí porovnat tohle
link://en.wikipedia.org/wiki/Tu-160
link://en.wikipedia.org/wiki/B-1_Lancer
to Tučko je větší, težší a má o dost větší dolet...
tak to nepřijde,ale pamatuji Hradec kdy se ta obluda vynořila z mlhy a pak člověk viděl jak ten smrtonoš má něco sakra do sebe
Zdenda: H@nz ma pravdu.....tady je to cerne na bilem....The Tupolev Tu-160 (Russian: Туполев Ту-160, NATO reporting name Blackjack) is a supersonic, variable-geometry heavy bomber designed by the Soviet Union. It is similar in configuration to the B-1 Lancer but is significantly larger and faster than the B-1B with a greater combat range and payload capacity. It is the largest variable-wing aircraft ever built.
H@nz: nechci delat chytryho ale ted sem se ve svy stary encyklopedii docet ze B1B unese 36 tun a o TU160 pisou jen 16 tun...
tem 36 bych veril. tem 16 sice min ale stejne...
Elegantnější sice je ale ve většině aspektů Blackjack toto letadlo převyšuje. Mylím že s nosností 40 000 kg nadzvukovou rychlostí hravě předčí chabou nosnost Lancera.
Celkem 13 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
To Shell:
Udaje o vzniku B1B jsou trosicku zavadejici
Program B1 odstartoval v roce 1960
Prvni B1A se dostal do vzduchu v roce 1974. B1A bylo postaveno pouze nekolik (4) malo prototypu pro overovaci zkousky. Cely program se vsak topil v konstrukcnich problemech,kvuli problemum s menitelnou geometrii vstupu vzduchu k motorum. Ta mela B1 dostat hodne pres M 2,5. Prodrazujici se vyvoj reseni vsak poslal cely program B1 k ledu. O znovuzrozeni programu B1 se postarala vlada presidente Cartera v roce 1980. Nove pozadavky,predevsim zmenseni odrazove plochy,lepsi manevrovatelnost stroje v nizkych vyskach,schopnost kopirovani terenu a pozadavek na nizsi cenu vedl ke znacnemu prepracovani programu B1,ktery vedl k B1B. Ten se dostal do aktivni sluzby v roce 1986.
Pevna geometrie motoroveho sani ponechala B1B na rychlosti M1,2 resp M 0,95 v nizkych vyskach