Typ letadla: | B737-8F2 |
Letiště: | Praha - Ruzyně (PRG/LKPR) |
Společnost: | Turkish Airlines (THY/TK) |
Registrace: | TC-JGE |
Autor: | Filip Koška |
Datum pořízení: | 04/2007 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 2509× |
05.04.
Pilot musí mít pod FL100 stále jednu ruku na beranech a druhou na pákách ovládání motorů!!!
Pokud by tomu tak bylo i v tomto případě nikdy by se nic podobného nemohlo stát.Je to trestuhodná chyba posádky a o to více nepochopitelná že šlo údajně o výcvik.
Já tomu moc nerozumím, ale pokud se to stalo u toho samého stroje už osmkrát (jak píše dochtor), a THY přesto nechali letadlo létat s takovouhle závadou, tak to byla z jejich strany trestuhodná nedbalost. A pokud o tom věděli i piloti v kokpitu, a přesto přistávali se zapnutým AP, a ještě včas nezareagovali když se letadlo začalo propadat, tak i od nich to byla trestuhodná nedbalost. Bohužel, trest přišel až moc krutý...
dochtor: To nemeli v tech logu nebo jinych pruvodnich dokumentech k letu ?
"piloti údajně o vadném radiovýškoměru věděli z dřívějších letů"
FDR zaznamenal dva výpadky R/A tesne pred pristátím počas ôsmych posledných letov. Je otázne, či bola vtedy na palube identická posádka. Nebol urobený žiadny písomný záznam a piloti teda nemuseli vedieť...
Zatím bych počkal s nějakými závěry na oficiální výsledky vyšetřování - v době havárie letěla posádka s připnutým kanálem B autopilota,který používá data z pravého,tudíž fungujícího R/A. na rozdíl od automatu tahu používajícího data pouze z levého vadného R/A ,který v důsledku této mylné informace stáhnul plynové páky.
Největší problém byl ve velmi pozdní reakci posádky na tuto situaci,kterou v době zjištění již bohužel nebyli schopni zvládnout
Ono to totiž vypadá že si až do této doby mysleli i konstruktéři Boeingu protože na tomto základě vydal Boeing varování.
Myslím si ale že by se na odborných stránkách měla udávat pravdivá a nee zkreslená informace a to bohužel nebylo v tomto případě dodrženo.
Jsme na PLANES ne na i-dnesu tak to z toho výškoměru přepište prosím na radiovýškoměr!!!
Je to opravdu velký rozdíl.
Myslel jsem, že když jsou v kokpitu dva stejné přístroje a každý ukazuje jinou hodnotu, ozve se pilotům nějaké varování. Nejsem odborník, tak se ptám. Zkrátka mi přijde divné, že autopilot na základě údaje z jednoho výškoměru, stáhne tah motorů, když druhý výškoměr udává výšku řekněme 500m. Přece právě kvůli podobným případům, jsou přístroje zálohovány. Nebo se mýlím?
Předem děkuji za vysvětlení!
Celkem 8 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Georgo: Nestalo sa to osemkrát, "iba" dvakrát. FDR si pamätá posledných 25 hodín, čo zodpovedá ôsmym letom. Počas tohto obdobia sa okrem havárie stala táto vec dvakrát.