Typ letadla: | L-13TJ Blaník |
Letiště: | Náměšť nad Oslavou (LKNA) |
Společnost: | Private |
Registrace: | OK-3801 |
Autor: | Robert Kolek - lojza |
Datum pořízení: | 05/2008 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 5599× |
Blaník osazený proudovým motorem TJ100C (První brněnská strojírna a.s.)
To tomáš hejzlar; v kopkitu to není vůbec slyšet, létá to nadzvukově(4,44M). Proto to nahradí Gripeny, jak prásknul Radek.
To budou ty "taktické vetroně" o kterých mluvil Izer :D
Jasný, Dík. Každopádně je to zajímavý.
Ale je to tajný projekt pečlivě střežený armádou.Nahradí Gripeny až se budou muset vrátit...:-)
Jde o letající zkušebnu malého proudového motoru TJ100 produkce PBS Velká Bíteš, certifikovanou v kategorii Experimental. V rámci ověření funkce ve velkých výškách s ním byl dosažen výšky9800m. Tah motoru 1100N, spotřeba cca 1,09kg/daN/h.
Pro JamesS: Co zmiňuješ je firma HPH z Kutné Hory, používající motor firmy MTU o výkonu cca 400N.
Co sem slyšel tak nejaká česká firma ve spolupráci s někym tušim z německa vyvíjí motorovej větron osazenej právě proudovim motorem - má to spoustu výhod- už jen odpor toho motoru ve vypnutym stavu je menší než odpor vrtule a bude se snad dát i zasunout,spouštění by snad mělo probíhat přes jedno tlačítko,spotřeba údajně nemá být moc vysoká a hmotnost menší než u klasického pístového motoru... takže by to měl být krok vpřed...
jardo, tuším že ten blaník slouží jako létající zkušebna, občas vyjdou pěkné články v Aerohobby
Věděl by někdo důvod použití proudového motoru? Technický experiment, technický pokus (z hlediska dostatku času a prostředků), tuning nebo jen obyčejný pokrok?
Taky maly motorcek ho utiahne??
Celkem 12 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
takový tah mívám po cibuli,nebo fazolích...