Typ letadla: | Spitfire PR19 |
Letiště: | Duxford (QFO/EGSU) |
Společnost: | Private |
Registrace: | F-AZJS |
Autor: | Michal Krsek |
Datum pořízení: | 07/2008 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 3405× |
Flying Legends 2008.
Utíkání při startu u takového výkonu musí být celkem mazec.... to bude hodně nohy a přidat plyn pomalu...
to HonzaM: Díky za upřesnění, vím že se jeden Spit přestavoval na protiběžné vrtule, ale neveděl jsem přesně který, a už sem nemel čas to hledat...
to Hacker: Není to Seafire, ale opravdu Spitfire PR Mk.XIX, zařazen do služby v dubnu 1945, v roce 1954 prodán do Thajska, odtud z muzea koupen v roce 1999 do USA, kde byl restaurován a teprve tehdy dostal protiběžnou vrtuli, která se na Mk.XIX nikdy nepoužívala (Mk.XIX měl původně pětilistou).
A co se obecně protiběžných vrtulí týká, myslím že se tím hlavně chtělo dosáhnout lepšího převodu velkého výkonu motoru, protože již nešlo zvětšovat průměr vrtule a počet listů... A samozřejmě vedlejším přínosem byla eliminace "utíkání zvláště při startu...
Jojo, v Duxfordu bylo super, leos bych si to zopakoval..
jo a ta PR19 je fakt žihadlo, nejrychlejší model - top speed of 460mph
link://www.spyflight.co.uk/pr19.htm
Pokud je mi známo, tak se jedná Seafire. A proti běžné vrtule se používaly kvůli přístávání na letadlových lodích, aby se eliminoval točivý moment vrtule ( když se přidal plyn, aby se letadlo nenaklánělo na stranu), ale mám pocit, že tam byl problém právě s tou převodovkou na tu protiběžnou vrtuli, takže se to moc neujalo. Jinak krásné foto, autorovi velice závidím navštěvu v Duxfordu :-)
To je nějakej speciální typ spitfire???
Spitfire Evolution :) Paráda
Ty protibezne vrtule, to musi byt mazec... Krasa. :-)
Spitfire!!...super...
Celkem 11 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Pánové,
Tento Spit byl díky nedostatku původních 5-ti listých vrtulí vybaven těmito protiběžnými, původně z motoru bombardéru Avro Shacketon, vybaveného také Grifony. V zimě 2008/2009 p. Jacquard - nový majitel - sehnal původní vrtuli a nechal Spita přebarvit z původní PRU Blue na schéma, v jakém létaly 19-tky na dálném východě... Z rozhovoru na briefing room AP 2010.
Nejrychlejším Spitem je Seafang, který má 2 3-listé protibězné vrtule. Taktéž pokročilé verze Seafiru s Grifonem mají protiběžné vrtule (namátkou Mk. 47/46), přesně z důvodu jak píše Hacker i HonzaM.
P.