Typ letadla: | AN124-100M-150 |
Letiště: | Pardubice (PED/LKPD) |
Společnost: | Antonov Design Bureau (ADB) |
Registrace: | UR-82009 |
Autor: | Andrej ILDŽA |
Datum pořízení: | 12/2008 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 5943× |
6.12.
Děkuji za vysvětlení. V podstatě jsem si myslel, že je to pro to, jak vysvětlujete. Jenže mně napadlo, že přístroje nevyzařují přímým směrem proti sklům a i kdyby, tak skla jsou skloněna tak, že by světlo odrážela někde na kolena pilotů. A to mně zmátlo. Neuvědomil sem si, že i tak bude v kabině světelné znečištění.
Kvůli adaptaci očí na noční přistání. Osvětlení zezadu "háže prasátka" a oko pracuje s větší dávkou osvětlení. Dříve si jeden z pilotů nasazoval dvacet minut před přistánám tmavé brýle, aby se oči rychleji pčizpůsobily tmě. (Čerpáno z dobové odborné literatury.) Dnes jsou podmínky na letištích jiné, ale v určitých fázích letu je lepší kokpit rozdělit. Důvody mohou být různé. Například sledování okolního prostoru v noci, ve spolupráci s ATC, při míjení s jiným, často malým, letadlem, ochrana zadního pracoviště před slunečními paprsky při práci navigátora s radarem.
Proč tam mají ty závěsy? Aby jim navigator nečuměl přes rameno?
Celkem 4 záznamy
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Jde více o stropní svítidla, která, třebaže tlumená, mohou působit to, co jistě zcela správně nazýváte světelným znečištěním. Barvy používané v kokpitu mají, kromě jiného, i toto znečištění pohlcovat, ale někdy to nestačí. Pokud spolu část posádky nepeče, jsou závěsy ideálním interiérovým doplňkem. :-)