Typ letadla: | CH47D Chinook |
Letiště: | Ostrava (OSR/LKMT) |
Společnost: | Royal Netherlands Air Force (NAF) |
Registrace: | D-667 |
Autor: | Jakub Vašíček |
Datum pořízení: | 09/2008 |
Počet hodnocení: | 1× |
Počet zobrazení: | 3002× |
Přílet na Dny NATO 2008.
Celkem 1 záznam
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Tryskový motor mají jen tryskáče, tohle je vrtulník a motor je turbohřídelový:-D
Obdoba turbovrtulového motoru s tím rozdílem, že k němu není přímo napojena vrtule, ale z převodovky (reduktoru otáček) vystupuje jen hřídel, na kterou se až v konkrétním aplikaci napojují hnací ústrojí - rotory vrtulníků. Turbohřídelové motory (TH, turbo-schaft) se objevily v době počátku rozvoje moderních vrtulníků - koncem 50. let.
Takže to vzadu je správně (výfuk) výtoková roura a tamto vepředu je už reduktor s napojením hřídelí a dalších mnoha mechanických věcí až na rotor...toliko v jádru.
Protože roura vede dozadu,určitá složka taho žene vrtulník i dopředu, ale určitě valná většina je přenášena mechanicky na rotory.