Detail fotografie

Gannet AEW3


Typ letadla: Gannet AEW3
Letiště: Mimo letiště
Společnost: Royal Navy (NVY)
Registrace: XL450
Autor: Milan Cibulka
Datum pořízení: 08/2008
Počet hodnocení: 0×
Počet zobrazení: 3178×

Popis:

Hermeskeil




Kategorie a uživatelská alba

Další fotografie


Komentáře



JS - nepřihlášený host (...144.178...)
05.10.2008 02:08

Kdyztak vice info o motoru je tady: www.powerhousemuseum.com/collection/database/?irn=163523

JS - nepřihlášený host (...144.178...)
05.10.2008 02:06

Trochu jsem po tom patral a je to skoro jako, ze "koza se nazrala a vlk zustal cely":-))) On ten jeden reduktor obsahoval dva nezavisle reduktory, kazdy pro jednu vrtuli. Pravy motor pohanel predni vrtuli, levy zadni. Takze v pripade vypnuti jednoho motoru jedna vrtule stala, coz nevadi, letadlo se pak chova jako klasicke jednovrtulove a prichazi o vsechny vyhody protibezne vrtule, coz je napr. maximalni ucinnost, redukce ztrat, proud vzduchu za protibeznou vrtuli nerotuje a je stejnomerny, gyroskopicky moment je eliminovan.
Ovsem kazdy motor byl pouze polovinou pohonne jednotky, ktera byla instalovana jako celek. Tezko tedy rici, zda byl Gannet jednomotorove, nebo dvoumotorove letadlo. Oboji je svym zpusobem pravda. Je to zajimavy stroj z obdobi, kdy konstrukce vrtulovych letadel dosahovala svych maximalnich moznosti.

ranovak - nepřihlášený host (...62.224...)
04.10.2008 09:58

Yetti: Jo. Máš pravdu. Nejsou za sebou ale vedle sebe. A pokud jsou připojeny k jednomu reduktoru tak se i s jedním motorem otáčely obě vrtule

JS - nepřihlášený host (...41.226...)
03.10.2008 19:47

ranovak: pohon - upresneni. Gannet mel motor Armstrong Siddeley Double Mamba, coz byl vlastne takovy pack slozeny ze dvou turbovrtulovych motoru Armstrong Siddeley Mamba. Ty byly ulozeny vedle sebe a pripojeny k jednomu reduktoru. Polovina pohonne jednotky mohla byt behem letu vypnuta vypnuta. Pokud si chcete Ganneta i zdemontovanou Double Mambu prohlednout na vlastni oci, zamirte do muzea v Coventry.

Bubak (...223.71...)
02.10.2008 22:37

...moc peknej, ja mam "osoupaneho" z Pima muzea v Tucson....

ranovak - nepřihlášený host (...62.224...)
02.10.2008 20:43

Fairey Gannet - protiponorkové letadlo určené pro službu na palubách letadlových lodí. Zvláštností je použitý pohon! Jsou to dva turbovrtulové motory za sebou, pohánějící každý jednu protiběžnou vrtuli. Při cestovním režimu letadlo letí jen na jeden motor a tím má menší spotřebu = větší dolet. Na snímku je verze AEW s radarem pod trupem = letadlo včasné výstrahy (předchůdce dnešního E-2 a E-3 AWACS) používaný na letadlových lodích britského námořnictva (dříve se ke stejnému účelu používaly Skyraidery se stejně vybouleným břichem, dnes pak Sea King AEW s válcovám kratem radaru na boku.

Kopilot - nepřihlášený host (...150.185...)
02.10.2008 19:34

To ze to je cmelak je uz jasny, za
A to ma cmelakovsky zbarveny vrtulovy kuzel, a pridavne nadrze
B Ta roura pod kridlo musi byt praskovaci
C Ocas (Dik Scalid)

Opravde prosim oznaceni :-D

martin - nepřihlášený host (...102.100...)
02.10.2008 19:13

Naprosto exkluzivní fotografie

Scaild - nepřihlášený host (...207.117...)
02.10.2008 18:36

Kopilot: Dyť to taky JE čmelák, se koukni na ocas :-D

Radek - nepřihlášený host (...177.100...)
02.10.2008 18:12

Jak asi vypadalo takový nouzový přistání na břicho??

Celkem 15 záznamů

Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace