Typ letadla: | VC-10 Srs.1101 |
Letiště: | Londýn - Heathrow (LHR/EGLL) |
Společnost: | British Overseas Airways Corporation (BA) |
Registrace: | G-ARVH |
Autor: | Petr Popelář - archív |
Datum pořízení: | 10/1969 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 4042× |
Mezi námi, pěkné éro to bylo, ale ne zase tak moc. Jinak by byl obchodní úspěch větší. Britům trvalo vše příliš dlouho. Boeing a DC-8 nadlouho opanovaly nebe. Výhodou VC-10 byly čtyři reverzy. Pro RVHP byl jedinou alternativou IL-62. U ČSA létal v postupně několika konfiguracích. V Y/C přepravoval bez problému 174 PAX + náklad. Verze M přelétávala Atlantik do NYC/JFK bez mezipřistání v AMS. Podvozek IL-62 zvládal monzunové deště i sníh.
To Ilja:Mockrát děkuji za objasnění.
Vladimír:
BOAC neskončila, že by zkrachovala. V roce 1973 se sjednotila s BEA (British European Airways) a utvořili dnešní British Airways. Dnešní dálková flotila BA je prakticky BOAC a vnitro-evropské linky zase nastupce BEA.
Nádherné letadlo. A v porovnání s IL-62 je třeba si přiznat, že VC-10 byl technicky i technolgicky opravdu někde úplně jinde.
Jo a neví někdo proč BOAC skončila? Děkuji
To jo s fousama by mu to slušelo.Ale jak VC-10, tak Il-62 jsou úžasný stroje.
koncem 60tých let se o VC-10 uvažovalo i pro ČSA, ale nakonec bylo rozhodnuto (Moskvou) pro Il-62 ... vypadalo by to zajímavě s fousama nebo OK jet ...
IL-62 se spíš říkalo:"Ví Sí tenskij"
Takze i IL-62 je obslehla? :( ....
Celkem 12 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
IL 62 vzletl o par mesicu pozdeji nez Vickers...asi zase probihala nejak prumyslova spionaz ze strany rusaku jak uz jsme ostatne zvykli, ale je fakt ze iljusin byl proste lepsi..mmch tadyten obrazek je pomerne zajimavej, jeste sem nevidet tanker pro 2 ;) www.operations.mod.uk/telic/images/ops/f3s_vc10.jpg