Typ letadla: | HS121 Trident 3B |
Letiště: | Praha - Ruzyně (PRG/LKPR) |
Společnost: | British Airways (BAW/BA) |
Registrace: | G-AWZF |
Autor: | Petr Popelář |
Datum pořízení: | 09/1979 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 5011× |
S tridentem jsem se dvakrát svezl mezi Londýnem a Edinnburghem v létě 1981. Už tehdy tyto stroje létaly jen jako shuttly na domácích linkách. Dodnes si pamatuju prostorný trup a bábu na sedadle vedle mě, která hulila jednu za druhou. Asi, ale nevím, to byl Trident Three, ale já jsem měl plnou hlavu studování ve Skotsku...
Honza má pravdu. V porovnání s dmychadlovými motory dneška maji motory s axiálními kompresory malý průměr gondol. Tah měly dostatečný, ale i spotřebu. Z toho těžila například letiště Shannon, Halifax, Gander, Goose Bay, Dakar, Lisabon, Anchorage a j., kde bylo třeba doplnit palivo.
(pardon yak 40 PS: pro Dega-Yakovlev Alexander Sergeevich ;) ) Nezpochybnuji vykon, ale zdanlivou velikost.Urcite nejsem sam komu prijdou oproti trupu titerne. Nic vic nez poznamka,ale jsem rad ze te to vybudilo k takovemu informacnimu zapalu....diky;)
Yak 41 je co? Pokud to měl být Jak 40, tak tyto motory jsou o dost větší a o víc než dost výkonnější. Srovnávat motor AI25 a RR Spey 512(výkon 3300lb a 11930lb), jako srovnávat Trabanta s RR. Navíc pro start s plným zatížením, nebo na vysokohorských letištích měl 3B čtvrtý motor RR 162-86 s výkonem přes 5000lb.
Ja si nemuzu pomoct, ale ty motory vypadaji mozna tak stejne velke jak u Yaku 41.....obdivuju letuschopnost
tak ta škodovka je tam geniální :-)
Ještě že nám to petrp servíruje po kouskách, takhle to člověk vždycky stačí rozdejchat, nádhera.
..no jistě, IL-62:-)
slintám..nic víc se nedá říct..a co to je za čumák napravo? tipoval bych to osobně na dvaašedesátku..ale ruku do ohně bych za to nedal..
A dokonce i falešné s výhružným nápisem, že hrozí ozáření z vysílacích zařízení aby to odradilo ke vstupu na RWY..
Celkem 16 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Kdysi davno jsem mel moznost sledovat letovy provoz na radaru. Vsechna proudova letadla letala rychlostmi kolem 850kmh; Trident vsak vzdy letel nad 900kmh.