Typ letadla: | B707-307C (CT-49A) |
Letiště: | Praha - Ruzyně (PRG/LKPR) |
Společnost: | NATO |
Registrace: | LX-N19997 |
Autor: | Suchy |
Datum pořízení: | 02/2008 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 5072× |
27.02.
petrp:
na výraz turbokompresor jsem narazil několikrát na internetu a v knížkách,ze kterých jsem študoval informace k popisku pod mojí fotku.Možná,že český jazyk má pro tohle zařízení jiný výraz-nevím.
Z knížek jsem vyčetl,že jen American Airlines je měli na svých B707-123B a B707-323B a C pouze na motorech 2 a 3.
Ono vůbec B-707 a B-720 měli různé diference.
Některé společnosti měli nízkou SOP,jiné neměli tu "ploutev" pod ocasem atd.
Podle těchto rozdílů se dalo rozpoznat pro kterou společnost byla daná B-707/B-720 postavená.
MiCi:..tak turbokompresor bude špatný výraz, neva, ty co měly jen na motorech 2/3 , nebyly to náhodou verze -100 a 720?
Petrp:
Já si myslím,že turbokompresor není součástí motoru a je to tam pro přetlakování a klimatizování letadla.
A proč to tedy B-707 vyrobený pro American měli jen na motorech č.2 a 3?
jak říkám, já jsem to, že se jedná o TK zjistil jen z popisu na jiné fotce zde. Jestli to tak skutečně je, to musí posoudit znalci. Já jím nejsem.
Mě jen zarazilo, že na těch eroplánech je to pokaždý jinak. Existují verze s osazením na všech čtyřech motorech, na žádných i na lichém a sudém počtu.
Mě zarážel jen lichý počet. Jestli mě někdo vysvětlí, že jsem zcela mimo, nemám s tím problém. :-)
HUB/Cibulka: Jakou funkci má podle Vás turbokompresor a je to podle Vás součást motoru?
Proč to má i letadlo 707 s JT3D-3&3B??? Já bych se nechtěl vařit z ničeho, ale podle mě ty vstupy na motorech souvisejí s klimatizací letadla............a odběrem vzduchu z okolí pro chlazení teploty vzduchu odebíraného od motoru pro klimatizaci. Proto to mají jen tři motory, mít to řešeno čtyřnásonbně je asi zbytečné, dvojnásobně se zdálo konstruktérům málo.
Podle wikipedie, kde píšou u jedné fotky "View of the port (left) number 1 & 2 Pratt & Whitney JT3D jet engines of a British Caledonian Boeing 707 showing the peculiarity of the number 1 engine mount which is different from the other three, June 1975." se zdá, že to mohla být jak vzácnost, tak vlastnost :-)
Každopádně je tam přiloženo více fotek a co fotka to prakticky jiné řešení. Od neosazeného na 1 a 2 (3-4 nejsou bohužel vidět) u 707RE, tak osazeno na 2,3,4 jak bylo asi nejčastější dle výskytu obrázků. Ve finále E-3 je má naopak osazeny všude :-) Tak to sem z toho jelen srnec a daněk.
co tady vyhulujete,co tady kúříte.,.hoši,tady se bude kúřit akorát z komína.. anebo ne..vokažte se tu častějc..
American Airlines měli na svých B707-123B a B707-323B a C turbokompresory jen na motorech číslo 2 a 3.
Proč tomu tak je(bylo) to nevím.
Vypadá to, že to měly snad všechny 707, sám jsem si toho nikdy nevšiml, ale je to i tady: www.planes.cz/cs/photo/1026161/
Celkem 14 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Slyšel jsem že Il-86, není vpouštěn na LKPR kvůli emisím (A taky není kdo by sem s ním lítal). Když se podívám na tuto fotku (samozřejmě je pěkná a letadlo také) a vidím ty "čmouhy" napadá mě otázka proč toto éro může? Je to proto že má nápis NATO a mají tím pádem nějaké vyjímky??