Typ letadla: | unknown |
Letiště: | Košice (KSC/LZKZ) |
Společnost: | Not specified |
Registrace: | Neznámá |
Autor: | Jiří Kolář |
Datum pořízení: | 07/2007 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 4755× |
Řez řadovým šestiválcovým motorem Jumo 205. Muzeum letectví Košice
a cim se maze klika?
No Boxer je právě motor s protiběžnými písty.... A oslovení boxer se milně uvádí pro dnešní ležaté motory.... No alespoň takhle nás to učili ve škole.....
A pak, ze se clovek na Planes.cz nedozvi nic noveho. Diky, chvili jsem na to civel a pak jsem se dal podat (animace).
A navic to papa naftu...
Pokud vím, tak se tomu říkalo "motor s protiběžnými písty", ale stejný název se někdy používá i pro "boxer", takže je v tom trochu zmatek. Výhoda je, že je to dvoutakt a u dieselu navíc není problém s vyplachováním válců (protože se vyplachuje čistým vzduchem a ne směsí s palivem). Vysoký měrný výkon a nízká spotřeba byly myslím hlavní cíle u motoru Jumo.
Tady je animace: http: / / cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Opposite_piston_engine_anim.gif
A navic to papa naftu...
valcu tam je opravdu 6, ale pistu 12. Myslim ze se to nazyva jinak nez radovy sestivalcovy motor. Ale muzu se mylit. Jinak moc hezke co ti soudruzi z nemecka vymysleli
Zajímavá výuková fotka.Přiznám se,že u podobných věcí nechápu,jak to někdo vymyslel a navíc,že to ještě funguje. :-)
Celkem 9 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
boxer je motor s ležatými válci, ale s jednou klikovkou. Kdežto toto je motor s protiběžnými písty a dvěma klikovkami.