Typ letadla: | Concorde 102 |
Letiště: | Manchester (MAN/EGCC) |
Společnost: | British Airways (BAW/BA) |
Registrace: | G-BOAC |
Autor: | Petr Volek |
Datum pořízení: | 04/2007 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 5451× |
Manchester airport aviation viewing park
no jo, to je pravděpodobný, francouzi se vykašlou na všechno a airbus? škoda mluvit...
to říkali i naši piloti v raf že tam už tenkrát byla úplně jiná organizace než ve francii.
Především po havárii v Paříži přestal být o lety Concordem zájem. Jak nebyly příliš rentabilní před tím, potom už vůbec ne...
nechci kazat bludy, ale nekde jsem cetl, ze zatimco BA po te tragedii podnikly jiste kroky a upravy na strojich ohledne bezpecnosti, tak AF se na to vykaslali a radsi je uzemnili...no a airbus prestal dodavat nahradni dily, takze i britove meli po ptakach (jestli to neni pravda, tak prominte...)
Dle mého názoru důvod, proč byly CC ztaženy byl fingovaný a pocházel převážně z tlaku U.S.dopravců, protože USA na vývoj stroje pro civilní účely nechtěli investovat a pařížská katastrofa byla jen zaminka a udělala poslední hřebík do rakve nadzvukové éry.Pokud je známo, katastrofu způsobil zastaralý stroj DC10 spol. CO,který byl navíc ve špatném tech.stavu.
Koneckonců myslím, že toto přivítali i oba provozovatele Concordů, protože náklady na jejich provoz jsou relativně vysoké, ale to je způsobeno především zastavením dalšího vývoje na efektivní supersonic či zatajování nových technických poznatků za armádními účely.Air-show by bylo fajn,nám ale dobu cestování nezkrátí.
Snad se ještě nadzvukové éry dočkáme.
Luboš
Tipni si kolik tak stoji letová minuta týhle mašiny. Boháčů je sice fůra ale boháči hlavně investujou do toho co jim vydělává. Nehledě na to že tohle by lítalo tak na 4 letecký dny za rok ( ty který by si to mohli dovolit) nemluvim o udržování,hangárování atd atd. Na druhou stranu by to byla naprostá nádhera.
Proč vlastně Concordy nelítají alespoň jako atrakce na AirShows? Neříkejte mi, že není nějaký boháč, který by jeden nebo dva stroje takto provozoval... Nebo bylo zakázáno, aby lítaly?
škoda že už ty mašiny nelétají, byla to významná epocha. Bohužel dnes let.společnosti myslí jen na mamon a to je důvod proč se nerozvijí výzkum. Tenkrát to bylo nastaveno dobře a já jako bývalý let.konstruktér stále zastávám názor, že lze vyrábět efektivní superconický stroj.
Luboš Zimmel
Travel Agent,Air-Ticket Department
C.A.TANYA
To je mile setkani a dobry tip na vylet, "kdyz uz tam clovek bude".
Celkem 9 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Dobrá imatrikulácia :-)
Concorde bol nerentabilný takmer od začiatku a obe spoločnosti ho prevádzkovali hlavne kvôli prestíži. Problém bol aj s nadzvukovým lietaním. Nadzvukovou rýchlosťou mohol Concorde lietať iba nad oceánom - kvôli sonickému tresku. So svojimi štyrmi motormi s forsážou Concorde zožral viac paliva ako 747. Rozdiel v kapacite netreba pripomínať.
POchybujem, že ktorýkoľvek boháč na svete bude udržovať letuschopnú mašinu a lietajúci, i pozemný personál, ktorý si bude neustále predlžovať kvalifikácie.
Ktovie, koľko stojí generálka Concordu :-)