Typ letadla: | Canberra PR9 |
Letiště: | Kabul (KBL/OAKB) |
Společnost: | Royal Air Force (RRR/RR) |
Registrace: | XH131 |
Autor: | Martin Živnůstka |
Datum pořízení: | 11/2006 |
Počet hodnocení: | 4× |
Počet zobrazení: | 5808× |
Ne vše,co je nové,musí nutně být dobré. Ne vše,co je staré,musí nutně být špatné...
Angláni mají jedno staré přísloví:
"Pokud něco dobře funguje,nemá se to měnit."
Možná to platí nejen pro techniku...
Jo - a ještě nám bylo řečeno, kolikže má RAF doposud těchto nádherných letadel, kolik jich spadlo a kolik pilotů přežilo (+ operátorů průzkum. systémů v přídi). Nic ale neprozradím. Jen naznačím,že technika,byť stará,selhává málokdy. Padají přece i úplně nová a přetechnizovaná letadla,nebo snad ne?
autor:
britští příslušníci tvrdí: V moderním eroplánu hlídají počítače všechno možné i nemožné,včetně letové obálky. Dovedeno ad absurdum s takovým érem může čistě hypoteticky poletovat i moje přítelkyně ze zcela jiného oboru. S eroplánem typu Canberra létají tím pádem jen ti nejlepší z celého letectva, protože se to prostě musí umět!!! A to si z laiků uvědomuje málokdo. Přál bych Vám vidět každodenní estrádu při startování motorů a vůbec běžné údržbě! Davy lidí pozemního personálu,kde každý má svoji,byť maličkou funkci. Třeba maník,který čeká pod motorem s hadrem v ruce a utírá vytékající palivo a jiný s hasičákem velikosti české kamionové cisterny namířené na motor a očekávajíc cokoliv:-) Ale Britské tradice jsou krásné, nebo ne????????? :-)
děkuji Tomovi za rychlou reakci, je to přesně tak
Protože si stránka pamatuje tvůj přidaný komentář a když ji obnovíš, tak se příspěvek znovu odešle. Takže stránku neaktualizuj, ale zavři ji (nebo běž na jinou) a potom se vrať. Poté si ji už můžeš aktualizovat co hrdlo ráčí (samozřejmě dokud nepřidáš další komentář).
Krása, nevěděl jsem,že jim to ještě lítá.
Proč po obnovení stránky se znovu vloží můj příspěvek ?
Na první pohled bych tento typ dal do muzea, ale po pravdě do Canberr nevidím.
Na první pohled bych tento typ dal do muzea, ale po pravdě do Canberr nevidím.
Celkem 12 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
PR9 byla v r. 1958 vyvinuta ze standartní Canberry pro špionážní přelety Ruska ve velmi vysokých výškách (podobně jako Americká U2), a vyznačovala se hlavně podstatně větší plochou křídel. Můj bývalý kolega, Maurice Rose'Mayer, ve svých mladších letech (dnes je mu 93 let) na nich lítal jako zkušební inženýr oblečený ve skafandru a uzavřený v nose letadla bez jakékoliv možnosti se dostat ven v případě nebezpečí. Takhle zavřený v nose letadla létali až do výšky 64 000 ft (19.5 km).
Takže se zdá že staré špionážní letadla jsou pořád k něčemu, a nyní našli nové upotřebení v Afghanistánu.