S7 Airlines objednají stovku Tupolevů Tu-214

  • 20.09.2024 16:51

Největší ruská soukromá letecká společnost S7 Airlines ("Sibir") oznámila rozhodnutí objednat 100 letadel Tu-214. Memorandum bylo podepsáno 18.září v Kazani, kde probíhá výroba letadel.  Jako první o tom informovala tisková agentura Tatarstánu.

Jak oznámila S7, do konce roku budou stanoveny termíny dodávek a další podrobnosti k prvním 10 letadlům, která letecká společnost obdrží ve standardní konfiguraci. Zbývající stroje budou dodány v konfiguraci podle specifikací S7 Airlines. Pevná objednávka na 90 strojů s konkrétní specifikací S7 a dodacími termíny bude podepsána příští rok. Objednávka má potenciál postupně nahradit všech 94 západních letadel, které nyní tvoří park společnosti.

Jde o největší objednávku letadel Tu-214. Pro United Aircraft Corporation (UAC) je to vítaná zpráva, neboť jen nedávno Aeroflot zrušil objednávku 40 letadel Tu-214 ve prospěch MC-21, což vyvolalo pochybnosti o perspektivě letadla u komerčních společností. Celkem 41 objednávek je od leasingové společnosti GTLK, 9 od IrAero a čtyři od UVT Aero. 

S7 si dříve stěžovala, že nemůže uplatnit objednávky na MC-21, protože většinu výrobních slotů drží Aeroflot a Aurora. Dalším argumentem pro Tu-214 je, že jde o osvědčený typ, jehož výroba nebyla přerušena a proces zvýšení tempa výroby byl již zahájen.

UAC nyní testují Tu-214 ve variantě bez západních komponent. Podíl západních komponent u Tu-214 je minimální, neboť hlavním zákazníkem typu bylo tradičně ministerstvo obrany a orgány státní správy, a to včetně speciální (prezidentské) letky (foto 3). Ministerstvo průmyslu uvádí, že od roku 2028 by výroba Tu-214 pro komerční společnosti měla dosáhnout 28 strojů ročně. Výrobce již získal státní subvence na rozšíření výroby.

Podle Rosaviacije nyní S7 provozují následující letadla: 3x A319, 16x A320ceo, 11x A321ceo, 26x A320neo, 2x A321neo, 17x Boeing 737-800 (včetně dvou Embraer ERJ170LR).  V loňském roce bylo kvůli problémům motorů PW1100G uzemněno pět letadel A320/A321neo. Průměrné stáří flotily je okolo 12 let, takže potřeba náhrady stávajícího parku není akutní.

Letadla Tu-204 a Tu-214 letos 3. února po šesti letech vrátila do provozu společnost RedWings, která je nasadila zejména na mezinárodní linky (napr. Jerevan, Tel Aviv, Anatlya a Batumi).

První komerční let uskutečnilo letadlo Tu-214 v roce 1996. RedWings nyní provozují Tu-214 v konfiguraci pro 194 cestujících a Tu-204 pro 210 cestujících. Maximální kapacita letadel je 210 cestujících.

Tu-204/214 pohání motory Aviadvigatěl PS-90A. Maximální vzletová hmotnost je 110.750 kilogramů, prázdná hmotnost 59.000 kg.  Dolet Tu-204 je až 5.800 km. Tu-214 vyrábí Kazan Aircraft Production Association (KAPO) v Kazani, Tu-204 Aviastar v Uljanovsku.  

Tupolevy mají řízení fly-by-wire zálohované mechanickým a “glass cockpit”. Letadlo má ruskou i evropskou certifikaci.

(Foto: travel.yandex.ru, en.wikipedia.org, ru.pinterest.com, dzen.ru, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Související články

Komentáře



O. M. - nepřihlášený host (...231.2...)
23.09.2024 12:03

V článku se píše :"...by výroba Tu-214 pro komerční společnosti měla dosáhnout 28 strojů ročně".
Z toho mi vyplývá, že paralelně běží výroba pro potřeby státu - jsou známé celkové kapacity výroby? Asi ne - čili spekulace, jestli jsou nebo nejsou schopni to (z našeho hlediska směšné číslo) splnit, jsou opravdu pouze spekulacemi.

O. M. - nepřihlášený host (...231.2...)
23.09.2024 11:55
2 MichalC:

"Rust HDP maji podle IMF letos 3.2%." Ano, to je oblíbená citace nedostatečně znalých či propagandistů. Když se řekne Áá, musí se říct taky Bé. Ten růst HDP je tažen zbrojní výrobou a jede na (vnitřní) dluh. Tedy HDP jako ukazatel sice roste, ale společnost jako taková nebohatne, lidi z toho v zásadě nic nemaj, životní úroveň jim nijak neroste (někomu jistě ano, ale to je věc jiná).
Dobrým příkladem omezené vypovídací schopnosti samotného HDP je rozbité okno. Když vám vandal rozbije okno, vy ho dáte zasklít a sklenáři za to zaplatíte. Tím jste sice zvýšil HDP, ale žádný rozvoj, žádné zvýšení životní úrovně vám to nepřineslo, pořád máte to stejné okno.
To, že ČR a Německo mají nízké HDP, je věc jiná, která ovšem s Ruskem a Putinem souvisí - úspěšný dlouhý pochod levice evropskými institucemi (zejména EU), jehož negativa byla vyvažována levným plynem z Ruska (společným to podníkem V. Putina s G. Schröderem).
Ale to už dost odbíháme od tématu.

MK. (...192.13...)
22.09.2024 10:21

Michale Aerotime nesleduju, takze ho nednotim. Planes sleduju a proto ho hodnotim.

Mimochodem, mam to tedy chapat tak, ze chapes svoji roli autora drtive vetsiny clanku na planes jako strojoveho prekladu z cizich serveru?

milhaus (...178.96...)
21.09.2024 21:55
To Armin

Politováníhodné to jistě je, nicméně statisticky je proti rokům vlády SH ztrát na životech méně, jenom irácko iránská válka stála mezi 500000-1000000 životů. Dále řízená likvidace kurdské menšiny a vnitřní opozice a napadení Kuwaitu.

Armin Tamzarian - nepřihlášený host (...81.123...)
21.09.2024 21:07
@Milhaus

Tvrdíte, že svržení Husajna zachránilo desítky tisíc životů? V tom případě je politováníhodné, že v nastálém chaosu a za přítomnosti ozbrojených sil USA a jeho spojenců zahynulo jen v této zemi 400 tisíc lidí. O tom, že se po jejich stažení stal Irák kolébkou tzv. Islámského státu, který zabil další statisíce lidí ani nemluvě...
Jo, a psst! Jeden z těch agresivních režimů který v tom má prsty - Velká Británie - tvoří základ konsorcia Airbus. To vám ten výběr dosti zúží...

lumikus (...81.95...)
21.09.2024 20:28
Nevyváženost

Proč jsou skoro všechny články v poslední době na tomto webu o Boeingu kritické a ruském leteckém průmyslu oslavné?

MichalC (...134.200...)
21.09.2024 18:02

MK:

text planes.cz: "Ministerstvo průmyslu uvádí, že od roku 2028 by výroba Tu-214 pro komerční společnosti měla dosáhnout 28 strojů ročně."

text aerotime.aero: "Earlier in 2024, UAC said it was ready to increase production to 10 Tu-214 aircraft per year in 2025/26 and to eventually reach 20 aircraft per year after 2027. "

Aerotime.aero stejně jako planes.cz opomenulo komentovat onu "zjevnou fantasmagorii, kterou produkuje ruská PR mašinérie" . Proto se přimlouvám, aby MK vystavil aeroTime rovněž kádrový posudek a poskytl náležitou politickou osvětu.


milhaus (...80.100...)
21.09.2024 15:48
To Armin .

Nicméně asi uznáte, že Irák vedený Saddámem Husajnem byl nebezpečný okolním státům( válka s Iránem 1980-1988, obsazení Kuwaitu 1990) ale hlavně vlastnímu obyvatelstvu a ve finále jeho odstranění zachránilo desítky tisíc životů.

milhaus (...80.100...)
21.09.2024 15:43
To Armin Tamzarian

No radši létám Airbusama

Armin Tamzarian - nepřihlášený host (...81.123...)
21.09.2024 15:29
@Milhause

Tak to jistě od chvíle nezákonného a vylhaného napadení Iráku bojkotujete cestování v letadlech made in USA, když máte takové ušlechtilé zásady proti agresivním režimům, že?

Celkem 32 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace