Společnost TUI Fly Belgium má problémy se svými letouny Embraer E195-E2. Jsou poháněny nechvalně známými motory Pratt & Whitney GTF, konkrétně PW1900G-GTF. Motory všech tří letadel E2 TUI Fly projevují vysokou spotřebu oleje. Společnost proto byla nucena trojici svých letadel uzemnit. První z nich bylo uzemněno 23. března 2024. Dne 5. srpna se jeden z těchto letounů (OO-ETA) vrátil do provozu.
Kromě výše problémů motorů GTF byly TUI Fly nuceny přesměrovat lety Embraerů E195-E2 (OO-ETB, OO-ETA) do/z Bruselu, a to kvůli nedostatku náhradních dílů na bázi v Antverpách.
TUI Fly mají Embraery E2 pronajaty od společnosti AerCap, přičemž původně sloužily u běloruské Belavie. Belavia je vrátila leasingové společnosti po vyhlášení sankcí.
Problémy motorů Embraerů E2 se nevyhýbají ani KLM. KLM Cityhopper odstavily dva ze svých E195-E2 na letiště Twente (ENS) a tři další na letišti Schiphol. Aerolinka údajně odstavená letadla kanibalizuje, aby byla schopna zajistit provoz zbývající části flotily E2.
KLM čelí problémům s motory Embraerů přinejmenším od května 2023, kdy měla neaktivních pět letadel Embraer E2. KLM proto prodloužily leasing starších E190 a upravily letové řády.
Letos v květnu Embraer prohlásil, že jsou méně dotčeni problémy motorů Pratt & Whitney GTF, kterých evidují jen asi čtvrtinové množství proti letadlům ostatních výrobců (tj. Airbus A220). V té době bylo kvůli motorům odstaveno 12 letadel E-Jet E2. Embraer připomněl, že proti těmto problémům není imunní a stejně jako ostatní strádá globálním nedostatkem náhradních dílů. (Foto: Air Data News, Travel Daily News International, planes.cz)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém