Virgin Atlantic propustily pilotku za souběžnou páci pro KM Malta Airlines

  • 24.06.2024 17:12

Společnost Virgin Airlines náhodou zjistila, že jejich pilotka Danica Theuma souběžně pracuje také pro společnost KM Malta Airlines. Souběžnou práci pro oba dopravce vykonávala přinejmenším od prosince 2023.  

Theuma pracovala zejména pro KM Malta Airlines, přičemž v době povinného odpočinku mezi směnami odlétala do Londýna, aby létala u Virgin Atlantic.

Kromě porušení interních předpisů a pracovní smlouvy u Virgin Atlantic Theuma porušila také regulace ICAO a EASA, ohrozila bezpečnost cestujících a vystavila obě společnosti riziku vysokých pokut od regulátorů. Porušeny byly rovněž pojistné podmínky obou leteckých společností.

Theuma zřejmě falšovala také záznamník letů. Pokud by uváděl pravdivé údaje, porušení zákona by nejspíš bylo odhaleno dříve.

Je zbytečné připomínat, že nedostatečný odpočinek snižuje výkonnost a může vést ke zhoršenému rozhodování, a to se všemi z toho vyplývajícími možnými katastrofálními následky.

Určitě nepřekvapí, že za porušení řady předpisů byla od Virgin Atlantic okamžitě propuštěna.

Tím však překvapení teprve začínají. Theuma totiž nadále létá pro maltského vlajkového dopravce KM Malta Airlines, a to přesto, že společnost byla o situaci informována. Jak se zdá, této nově vzniklé, státem vlastněné společnosti s osvědčením provozovatele země EU zjevně nepřekáží zaměstnávat pilota, který vědomě a závažným způsobem porušoval předpisy a podváděl oba zaměstnavatele.

Server The Shift, který na situaci upozornil jako první, požádal generálního ředitele KM Malta Airlines Davida Curmi a šéfa lidských zdrojů Roberta Fenecha o vyjádření. Bez odpovědi.

Stejně tak odborová organizace pilotů ALPA, která je obvykle velmi slyšet s požadavky na mzdy a zlepšení pracovních podmínek pilotů, dělá „mrtvého brouka“.

Jméno Davida Curmiho, generálního ředitele KM Malta Airlines může být čtenáři povědomé. Jedná se o generálního ředitele zkrachovalé Air Malta.

U Air Malta činila jeho měsíční mzda 21 500 liber (asi 630 000 korun). Na dotaz novinářů, jaká je nyní jeho mzda u KM Malta Airlines, ministr financí Malty odmítá poskytnout odpověď. Všem zaměstnancům Air Malta, kteří přešli k KM Malta Air, byly na čtyři roky zmrazeny mzdy.

The Shift prokázal, že ministr financí lhal parlamentu, když ujistil, že generální ředitel nemá žádný další příjem. Zamlčel, že David Curmi pobíral kromě své mzdy generálního ředitele také odměnu za předsednictví ve správní radě.

Celé to vypovídá o podivných okolnostech okolo Air Malta a KM Malta Airlines, bezpečnostní kultuře aerolinky a nejspíš i o liknavosti regulátora EU.

KM Malta Airlines nahradila zkrachovalou Air Malta od 31. března 2024. (Foto: TravelPuls Canada, Times of Malta, planes.cz) 


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace