Boeing mobilizoval vývojové pracovníky na výrobu letadel

  • 23.06.2024 18:09

Podle dostupných zpráv Boeing přesunul své inženýry a techniky z vývojových programů na urychlení dodávek nových letadel. Vyplývá to z interního memoranda zaměstnancům, které získal server The Air Current. Zaměstnanci jsou mobilizováni na programy 737-7, 737-10, 777-9 a 777-8, a to místo práce na experimentálním modelu X-66A.

X-66A je demonstrátorem letadla s tuhým transsonickým křídlem (TTBW). V rámci experimentu bude McDonnell Douglas MD-90 vybaven velmi dlouhým tenkým křídlem opatřeným vzpěrami. Tato hornoplošná konstrukce spolu s novým pokolením motorů má zajistit výrazné zvýšení palivové efektivnosti. Spekuluje se, že takové letadlo by mohlo být okolo roku 2035 základem pro nástupce 737 MAX.

Původně se první let demonstrátoru plánoval na rok 2028. Je však pravděpodobné, že (jako vše ostatní), i tento projekt Boeingu bude nabírat zpoždění.

Boeing je pod mimořádným tlakem a musí upřednostnit dodávku letadel a certifikaci verzí 737 MAX 7 a 10. „Je zásadně důležité, abychom splnili své závazky vůči zákazníkům u letadel 737-7, 737-10, 777-9 a 777-8F a v dodávkách letadel,“ uvádí Boeing pro zpravodajství Reuters.

Boeing údajně požádal NASA, aby uvolnila dodatečné pracovníky na vývoj X-66A a snížila tak zatížení Boeingu. NASA investuje do programu X-66A 425 milionů dolarů, dalších 725 milionů investují Boeing a další partneři. (Foto: The Air Current, Aviation Report, The Seattle Times, planes.cz) 


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace