AirAsia představila dne 22. února ambiciózní plán stát se první celosvětovou nízkonákladovou leteckou společností.
Strategie byla oznámena během návštěvy výkonného ředitele obchodní letecké divize společnosti Airbus Christiana Scherera v Malajsii. AirAsia je zákazníkem Airbusu již 22 let.
Tony Fernandes, generální ředitel společnosti Capital A, mateřské společnosti letecké skupiny AirAsia, řekl: „Všechny naše úspěchy, včetně toho, že jsme jednou z největších a nejpopulárnějších leteckých společností na světě, byly možné díky skvělé spolupráci s Airbusem. Airbusy nejlépe vyhovují naší ambici rozšířit sítě a vytvářet hodnoty. Očekáváme rozšíření naší flotily o letadla A321XLR, která přinesou větší flexibilitu na stávajících krátkých a středně dlouhých trasách a umožní rozšířit sítě do destinací, kam jsme dosud nelétali”.
Společnost oznámila, že letouny A330 a A330neo umožní společnosti stát se prvním nízkonákladovým světovým dopravcem, jehož síť se bude rozpínat „přes Evropu a Severní Ameriku po Japonsko“.
Perspektivní evropská síť má zahrnovat lety do Londýna, Paříže, Amsterdamu, Barcelony, Manchesteru, Milána, Moskvy, Stockholmu a Kodaně. Mezi cílovými destinacemi společnost jmenovitě uvedla také Bratislavu. Praha zmíněna nebyla.
Dopravce, který je do značné míry závislý na turistickém ruchu, s obtížemi přečkal covidovou krizi. Mimochodem, letouny A330 společnosti Air Asia X zajišťovaly po nástupu pandemie evakuační lety do Prahy.
Nyní se AirAsia těší obnovenému zájmu o cestování a mimořádné popularitě turistických destinací jihovýchodní Asie.
V mezidobí společnost prošla úspěšnou restrukturalizací. V prosinci 2022 AirAsia prodala skupině Tata Sons společnost AirAsia India. Ta se spojila s Air India Express, přičemž její značka zanikla k 31. říjnu 2023.
8. ledna 2024 oznámily společnosti AirAsia X a Capital A ustavení kombinované letecké společnosti, zahrnující dálkového dopravce AirAsia X a regionální aerolinky společností AirAsia Berhad a AirAsia Aviation Group Limited. Kombinovaná společnost podniká pod společnou značkou AirAsia. Spojení společností posílí pozice AirAsia na domácích trzích a zjednoduší zamýšlenou expanzi na světové trhy.
AirAsia u Airbusu objednala 647 letadel, z toho 612 řady A320 a 35 letadel řady A330. AirAsia má nevyřízené objednávky na 362 letadla A321neo, 20 letadel A321XLR a 15 letadel A330neo.
Dodávky nových letadel podpoří akcelerovaný růst společnosti a její ambici stát se první celosvětovou nízkonákladovou společností.
Za dobu své existence přepravily letecké společnosti AirAsia na 800 milionů cestujících. Podle ratingu Skytrax je AirAsia světově nejlepší nízkonákladovou společností, a to posledních 14 let po sobě. (Foto: Airbus, Citizens Journal, Economy Traveller, planes.cz)
ad Rampa/MichalC,
bohuzel si nemyslim ze to tak bude. PRG proste je jen jedno zapadle regionalni lestiste ve vychodni evrope. Bratislava si myslim, ze je mozna alternativa k VIE a ze tam nebudou mit skoro zadne poplatky a fanousci BTS z toho budou mit druhe vanoce. Jinak PRG zustane tam kde je a bude dal zaostavat za VIE/WAW/BUD.
Ano, kdysi se do (JV) Asie letalo i z FnM, Mnichova, Vidne. Ale patrne jste nekteri nezaznamenali, ze souhrou ruznych okolnosti uz tohle v podstate neplati. Uz nekolik let se tam totiz v drtive vetsine pripadu leta z Prahy s prestupem v Dubaji, Doha nebo Istanbulu. Jina trasa temer nikdy nedava smysl ekonomicky, natoz organizacne.
Praha chybí na jakémkoliv seznamu. Máme sice jeden z nejsilnějších pasů na světě, ale z našeho letiště se s ním dostaneme leda do p... Asie? Leda ve snu. Opět jsme zaspali. Obchodujeme s Čínou, Vietnamem atd, ale létat musíme z FnM, Vídně apod.
a není na tej mapce, že by Evropu lítali s A330neo?
Ales: Proc? Treba proto, ze primy spoj do JV Asie by cestujici nejspis privitali. Misto jezdit do Vidne nebo Mnichova.
A protoze letiste Praha chce videt Prahu jako cilove letiste dalkovych linek. Zatim se jaksi nedari
A proč proboha ne, když tam může být i Kodaň nebo Bratislava? O cesty do JV Asie je trvale vysoký zájem, a do Thajska obzvlášť. Navíc s A321XLR mohou nalétávat i destinace s nižší kapacitou.
protože LP před časem hovořilo o tom, že usiluje o spojení AirAsia X s Bangkokem
A proc proboha PRG jako? Radsi bych tam videl WAW, VIE a letiste podobneho formatu. PRG urcite ne.
Celkem 9 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Rampa: podmínky v Bratislavě budou z jiné galaxie oproti Praze a je to pořád lowcost. Bratislava je k tomu ještě taková Vídeň sever. Praha je jen Praha.