Boeing vyzývá dopravce ke kontrole řídicího systému směrovky typu 737 MAX

  • 29.12.2023 17:19

Boeing žádá letecké dopravce, aby prověřili řízení letadel 737 MAX kvůli potenciálně uvolněnému šroubu v řídicím systému směrovky.

Federální úřad pro letectví (Federal Aviation Administration, FAA) informoval 28. prosince, že Boeing vydal zprávu pro provozovatele, vyzývající k inspekci konkrétních táhel, která ovládají pohyb směrovky, a to kvůli možnému uvolnění spojovacích prvků.

Boeing vydal doporučení poté, kdy jeden provozovatel při pravidelné údržbě ovládacího mechanismu kormidla objevil šroub bez matice. Společnost následně zjistila, že na zatím nedodaném letadle 737 MAX nebyla matice správně dotažena.

FAA uvádí, že inspekce letadla by měla zabrat asi dvě hodiny. Regulátor zvažuje případná další opatření „v závislosti na zjištění uvolněných nebo chybějících spojovacích prvků“. FAA žádá letecké společnosti, aby sdělily, zda byly případně nalezeny uvolněné spojovací prvky při dřívějších kontrolách. (Foto: Zerohedge, Everett Herald, WCVB, planes.cz) 


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



Gajda - nepřihlášený host (...188.163...)
02.01.2024 21:31

Uvědomělý občan: a chtěl bys vymyslet co novýho? Zatím máme pořád trubku, co má vpředu zašpičatělej čumák a vzádu ocas se směrovkou a křídla. Nikdo nic závratnýho novýho nevymyslel, takže úspornější a tižší motory, novej kokpit a interier pořád stačí požadavkům a nárokům dnešní doby.

Petr - nepřihlášený host (...11.119...)
02.01.2024 18:30

Zjištění: Když jsme překontrolovali letadlo, zjistili jsme, že u šroubu 12345/XA nebyla správně utažená matice.
Reakce pozorovatele: Ve fabrice nefunguje systém kontroly. Je potřeba zkontrolovat utažení všech matic.
Reakce Boeingu: Je potřeba zkontrolovat utažení matice u šroubu 12345/XA. Všechny ostatní matice jsou zaručeně utažené správně, věřte nám to.

Uvědomělý občan - nepřihlášený host (...165.97...)
30.12.2023 20:51
Staré a překonané letadlo

Nedá se nic dělat, Boeing 737 je prostě staré a překonané letadlo s prvním vzletem 9. dubna 1967! To je už řádných 57 let bez žádné změny v konstrukci trupu a pravděpodobně také většiny mechanických částí, kde se zrovna vyskytl právě tento problém. Je to asi jako kdybychom dodneška u nás jezdili ve Spartaku nebo novějším Embéčku vylepšenými o pásy vzadu, klimatizací a digitální přístrojovou deskou s navigací....

Celkem 3 záznamy

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace