Motory Pratt & Whitney GTF trpí vážnými problémy, které způsobují, že letecké společnosti musely odstavit přes 10 % letadel poháněných těmito motory.
Aby problémů nebylo málo, výrobce nyní zjistil, že řada motorů PW1100G může mít defektní disk vysokotlaké turbíny a musí být urychleně podrobeny inspekcím. Problém se může týkat 1.200 motorů. Společnost Raytheon Technologies to oznámila 25. července.
Jedná se o svolávací akci, takže motory se musí sejmout z křídla a dopravit k výrobci. Výrobce bude muset na inspekce vyčlenit potřebné kapacity, což ohrožuje výrobu motorů a prodlouží lhůty oprav, které jsou i bez toho už nyní nepřiměřeně dlouhé.
Šéf Airbusu Guillaume Faury tento týden oznámil, že problémy motorů GTF budou přetrvávat ještě v letech 2024 a 2025. Pro Airbus je to mimořádně nepříjemné, neboť motory PW1100G jsou jednou z pohonných jednotek letadel řady A320neo. Případný nedostatek motorů může ohrozit růstové plány Airbusu.
Je to pochopitelně také špatná zpráva pro letecké společnosti, které čelí vysoké poptávce a odstávka letadel proto přichází v nejhorší dobu. Aerolinky se tak znovu nezaviněně dostávají do situace, kdy prodaly letenky na kapacity, které nebudou k dispozici.
Problémy motorů GTF se táhnou již asi sedm let a jejich definitivní vyřešení sliboval výrobce již několikrát.
(Foto: wikipedia, Air Inside, Avionews, planes.cz)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém