První sériový L-39NG absolvoval svůj první let

  • 27.04.2023 13:00

Dne 24. dubna se uskutečnil zálet prvního sériového exempláře L-39NG. Jedná o nový historický milník, kdy po 20 letech od záletu posledního sériově vyráběného letadla, proběhl zálet prvního sériového L-39NG. V průběhu letu piloti otestovali funkce cvičného letounu v rozsahu standardního programu továrního záletu. Let prověřil chování L-39NG v mezích jeho normální provozní obálky.

Zálet trval přibližně 40 minut. Piloti během stovek nalétaných kilometrů ověřili funkce motoru, letounových systémů, avioniky a dále řiditelnost a chování letounu ve všech fázích letu od vzletu přes akrobacii až po přistání. Testování probíhalo v rozsahu výšek od 0 do 8 500 metrů a rychlostí od pádové až po maximální (Machovo číslo 0,8 nebo 900 km/h).

Video je k dispozici zde.

„Zálet prvního sériového kusu potvrdil připravenost L-39NG k sériovým dodávkám našim zákazníkům. Letoun je ve své třídě světovou špičkou. Z hlediska konstrukce, letových vlastností, bezpečnosti, avioniky a moderního vybavení je vynikající platformou pro výcvik pilotů stíhaček čtvrté a páté generace,“ zhodnotil zálet Viktor Sotona, prezident a CEO společnosti Aero.

„Ačkoliv se jedná o významný milník z hlediska společnosti Aero, samotný zálet je spíše rutinní záležitostí a provádí se po výrobě každého kusu letounu. Program továrního záletu byl již dříve ověřen na prototypech L-39NG. První sériový letoun s výrobním číslem 7005 splnil všechny body programu,“ doplňují Petr Jinda, Executive Vice President & Chief Development Officer, a Jaromír Lang, hlavní konstruktér L-39NG, společnosti Aero.

První sériové vyrobený kus cvičného letounu L-39NG je určen pro vietnamské letectvo, které v roce 2021 objednalo (více zde) 12 exemplářů. Letadla budou dodána v období 2023 až 2024 a stroje NG nahradí starší L-39C, které Vietnam nyní používá pro výcvik pilotů Suchojů Su-30MMK. Mezi další zákazníky patří například Maďarsko a Česká republika. Aero má v současné době objednávky na 34 kusů letounu L-39NG.

Letoun je poháněn motorem Williams-Rolls F129 (FJ44-4M).

Aero nedávno spustilo do provozu novou výrobní linku pro L-39NG. Během dvou let dosáhne Aero tempa výroby 24 kusů L-39NG ročně.

(Foto: Aero)


Fotografie k článku



Související články

Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace