Letadla TVRS-44 a Il-114-300 nahradí dosluhující Antonovy 24/26. Náhrady se dočká i An-2

  • 26.04.2023 17:00

Ruský ministerský předseda Michail Mišustin během návštěvy leteckého závodu ve Smolensku 20. dubna prohlásil, že pro náhradu letadel An-24/26, ATR42, Dash-8-200/300, CRJ100/200 a Jak-40 bude potřeba přinejmenším 550 turbovrtulových letadel TVRS-44 „Ladoga“. Letadlo je určeno pro 44 cestujících, a kromě náhrady dosluhujících (či západních) letadel zaplní nabídku mezi L-410 a Il-114-300.

První let prototypu se plánuje na jaro 2024, do komerčního provozu by letadlo mělo nastoupit do konce roku 2025. 

Výrobce UZGA získal předběžné objednávky na 50 letadel od zákazníků jako jsou KrasAvia, Angara, Aeroservis, Komiaviatrans, atd. Závod UZGA v Rusku lokalizoval (kromě jiného) výrobu letadel L-420. Letadlo bude vyráběno v závodě v Aramilu. V roce 2026 by výroba měla dosáhnout 25 exemplářů. Letadla mají sloužit jak přepravě cestujících, tak i nákladů. Nákladní verze proto dostanou široké boční nakládací dveře. 

Letadla Il-114-300 pro 64 cestujících by měla nastoupit do komerční služby příští rok, v roce 2026 by výroba měla dosáhnout 12 letadel.

Oba typy, tj. TVRS-44 a Il-114-300 jsou klíčové pro náhradu rychle dosluhujících letadel An-24/26. Na některých regionálních linkách jsou An-24/26 nyní nahrazovány SuperJety SSJ100.  

V nejbližších letech se dostane i legendární An-2, na jejichž místo nastoupí LMS-901 „Bajkal“. Bajkal vyšel v roce 2019 vítězně ze soutěže o nástupnictví, když porazil konkurenční TVS-2DTS.

Ruské ministerstvo obchodu a průmyslu v březnu potvrdilo, že letoun bude certifikován v příštím roce. Bajkal je určen pro 9 cestujících a bude poháněn modifikovaným motorem VK-800SM. Výrobu také v tomto případě zajistí závod UZGA, a to v závodě v Komsomolsku na Amuru.

Sériová výroba se má rozběhnout v roce 2025. Letadlo je rozměrově menší než An-2, přičemž požadavek na konstrukci a parametry byl diktován potřebou, aby byl letoun schopen obsluhovat bez omezení stejná letiště, která nyní obsluhují An-2, a to i v klimatických poměrech dálného severu.   

Do roku 2030 by měly závody UZGA dodat 140 letadel TVRS-44 a 154 LMS-901.

V září má být podle ministerstva certifikován motor Aviadvigatěl PD-8 pro SuperJet-NEW. To je o 16 měsíců dříve, než bylo původně plánováno. SSJ-NEW je modernizovanou verzí SuperJetu SSJ100, která nahrazuje komponenty ze západních zemí. Letoun používá avioniku od společnosti AO KRET. Vývoj SSJ NEW byl zahájen v lednu 2018. Remotorizovaný letoun by měl nastoupit komerční službu počátkem příštího roku. V roce 2024 by měl Irkut vyrobit 20 sériových exemplářů.   

Do roku 2030 má ruský letecký průmysl dodat sektoru civilního letectví 1036 komerčních letadel a 764 vrtulníků. To je mimořádně ambiciózní úkol a bude proto zajímavé sledovat, nakolik se podaří splnit.

K dosažení tohoto cíle vyčlenila ruská vláda v rámci letošního státního rozpočtu 770 miliard rublů, tj. asi 220 miliard korun.

V současné době využívají ruské aerolinky 1.287 letadel, z nichž pouze 470 jsou ruské či sovětské výroby. Do roku 2030 by se podíl západní techniky měl snížit na 32 %.

(Foto: magspace, tkb.rbc.ru, tm-kama)  


Fotografie k článku



Komentáře



Mysel - nepřihlášený host (...177.29...)
28.04.2023 18:20

@O. M.:
20% je pres tuhle sirokou mnozinu zcela nerealne cislo. V nekterych subkategoriich naopak asi neni problem ani tech 40%.

@L. Paluzga:
Dokud bude v RF v dane funkci valecny zlocinec, budou mne osobne zajimat slova valecneho zlocince o planech ruskeho leteckeho prumyslu. Prestoze bych velmi vital situaci, ktera by valecne zlocince z podobnych pozic v RF odvala do vezeni, kam bezpochyby patri.

cyklista - nepřihlášený host (...72.203...)
28.04.2023 18:16
Tak vida, Planes

nám čím dál více zabrušují do sci-fi a dělají radost místním obdivovatelům Severní Asie. Říká se, že slibem nezarmoutíš :-)

O. M. - nepřihlášený host (...231.2...)
27.04.2023 14:55
ales:

Tak zle bych to zase neviděl. 20 % považuji za reálný počet, 40 % za obrovský úspěch.

Armin Tamzarian - nepřihlášený host (...183.193...)
27.04.2023 12:35

Díky planes.cz za informace ze všech odvětví letectví, potažmo regionů planety Země. Kvičení potrefených politruků si nevšímejte... :)

L. Paluzga (...30.172...)
27.04.2023 11:35
Michail Mišustin,

který je osobně zodpovědný za ruské vraždění na Ukrajině, které oficiálně začala a dodnes provádí právě jeho vláda?

Koho, mimo zdejší prokremelské úderky pod vedením soudruha M.Č., zajímá, co, kde a proč tato kreatura a válečný zločinec vypouští z úst?

milhaus (...178.96...)
27.04.2023 09:13
Splnění pětiletky

Nakonec o tom bude víc článků na Planes než dodanejch letadel.

ales - nepřihlášený host (...228.208...)
26.04.2023 22:20

To Rampa: Jestli dodaji 10% toho co pisete bude uspech. Na vic se ti zoufalci nezmuzou.

Rampa - nepřihlášený host (...92.252...)
26.04.2023 17:42

"Do roku 2030 má ruský letecký průmysl dodat sektoru civilního letectví 1036 komerčních letadel a 764 vrtulníků. To je mimořádně ambiciózní úkol a bude proto zajímavé sledovat, nakolik se podaří splnit."


Není pravda, že to bude zajímavé, protože jak to dopadne, víme už teď.

Celkem 8 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace