Za poslední měsíce došlo na amerických letištích již ke čtyřem případům nebezpečných sblížení letadel. Posledním známým případem byl v pondělí večer odlet Learjetu 60 z letiště Boston Logan bez povolení. Learjet se podle údajů Flightradar24 přiblížil na pouhých 180 m k Embraeru E190 společnosti JetBlue (JBU206), který byl na finálním přiblížení a byl nucen přiblížení přerušit.
Incident potvrdil regulátor FAA.
Předběžné vyšetřování ukazuje, že Learjetu (HPJ280) byl řídícím letového provozu povolen vjezd na dráhu 09 a vyčkávání. Embraer měl povoleno přistání na dráhu 04R. Pilot Learjetu pokyn dispečera sice přesně zopakoval, přesto však zahájil vzlet. Pilot Embraeru byl nucen přerušil přiblížení a zahájit úhybný manévr, přičemž došlo k nebezpečnému sblížení letadel.
Server Flightradar24 zachytil nebezpečné sblížení zde.
Média vyjadřují znepokojení nad rostoucím počtem těchto incidentů. 13. ledna byl evidován incident na letišti New York JFK, ke druhému případu došlo 4. únoru v Austinu a třetímu dne 22. února na letišti Hollywood Burbank Airport (BUR).
Média se rovněž pozastavují nad faktem, že posádka letadla American Airlines, která způsobila nebezpečné sblížení letadel na letišti JFK, odmítá požadavek vyšetřovatelů NTSB zaznamenat svou výpověď na elektronické záznamové prostředky a je přitom podporována odborovou organizací pilotů. (Foto: WMUR)
Písemný zápis se dá zfalšovat mnohem jednodušeji, a to i ten podepsaný.
Kalfa: Historie spojených států něco podobného v letectví pamatuje?
není nic k pozastavení se, když si uvědomíme, jak snadno a rychle se dá zfalšovat. A kdo pak bude prokazovat před porotou, že řekl něco úplně jiného?
Celkem 4 záznamy
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
A když buete vyslýchán na policii, tak si vás taky budou nahrávat.
Ze strany těch pilotů je to obava, aby se neprokecli, co všechno podělali - a odboroví právníci budou hledat kdejakou skulinku, aby je z toho dostali.