Německo se v zotavení opožďuje za západní Evropou. Důvodem je růst odletové daně.

  • 11.01.2023 13:00

Německo se v roce 2022 zotavovalo z covidové krize pomaleji než srovnatelné země EU. Tento trend bude podle analytiků pokračovat i v roce 2023.

Německá asociace pro letectví uvedla, že Německo dosáhne v polovině roku 2023 zotavení letecké dopravy na úrovni 78 % stavu roku 2019, zatímco řada zemí EU se v té době budou blížit 100 %.

K největšímu propadu dochází ve vnitrostátní dopravě, která se pohybuje na 58 % předkrizové úrovně.

Tahounem evropského zotavení letecké dopravy v roce 2022 (a nepochybně i v roce 2023) jsou nízkonákladoví dopravci. Zejména Ryanair a Wizz Air se Německu kvůli růstu letištních (odletových) poplatků vyhýbají a část kapacit přesunují na jiné trhy. Počet linek provozovaných z Německa poklesl proti stavu před pandemií o třetinu.

Více letů než v roce 2019 budou v prvním pololetí v Německu nabízet pouze letiště Dortmund, Hahn, Karlsruhe a Memmingen. Ve všech případech právě díky výkonu nízkonákladových dopravců. 

Zpravodajství Reuters v odvolání na asociaci evropských letišť ACI Europe udává, že plné zotavení letecké dopravy se posune z roku 2024 na rok 2025. Důvodem je vysoká inflace, tlak na domácí rozpočty a výpadek spojený s válkou na Ukrajině. (Foto: Memmingen Airport, planes.cz, tab.: Eurocontrol)

 


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace