Airbus dodal v říjnu 60 letadel, což je o 5 více než v září, a získal 177 objednávek.
Dodávky sestávaly z následujících letadel: 5x A220, 21x A320neo, 26x A321neo, A330-300, 2x A330-900, 4x A350-900 a A350-1000. Letoun A350-900 pro STARLUX byl dodán v provedení se zvětšeným interiérem.
Airbusu se sice dařilo, ale pro splnění ročního cíle 700 letadel musí v listopadu a prosinci dodat vice než stovku letadel měsíčně, což se zdá nesplnitelné. V minulosti však Airbus opakovaně předvedl, že finiš koncem roku umí.
Boeing naopak v říjnu úspěšný nebyl, a to z důvodů závad zjištěných na některých částech podvozků letadel 737 MAX a kvůli problémům dodavatelských řetězců.
Během měsíce dodal pouhých 35 letadel, o 16 méně než v září. Většinu dodávek, 22 letadel, tvořila letadla typu 737. Boeing ohlásil 122 nových objednávek, což je o 26 více než v září.
Nedostatek dílů potřebných pro výrobu letadel 737 MAX přivodil kuriozní situaci, kdy Ryanair dodal Boeingu některé náhradní díly ze svých zásob, aby urychlil dodávky svých 737-8200.
Ryanair během letní sezóny provozoval 73 letadel verze -8200 a do začátku léta 2023 má převzít dalších 51. Šéf Ryaniru O’Leary se domnívá, že pokud Boeing dodá alespoň 40 až 44 letadel do konce června, Ryanair dokáže dosáhnout svého cíle přepravit v nadcházejícím hospodářském roce 185 milionů cestujících.
Do Vánoc dodá Boeing pouze 12 z 21 přislíbených letadel.
O’Leary si postěžoval, že dodávky nových letadel jsou nespolehlivé a Boeing své závazky systematicky neplní, a to ani přes slib, že objednávky Ryanairu dostanou prioritu. (Foto: The Guardian, planes.cz)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém