Na konferenci Východního ekonomického fóra podepsaly Aeroflot a United Aviation Corp. (OAC) závazek na dodávku 339 letadel. Dohoda zavazuje obě strany podepsat do konce roku pevnou objednávku. Objem kontraktu je bilion rublů, letadla budou dodána v období let 2023 až 2030.
OAC pronajme Aeroflotu 210 letadel MC-21, 89 letadel SuperJet New a 40 exemplářů Tu-214. V příštím roce převezme Aeroflot dva exempláře SuperJet SSJ New, v roce 2024 šest MC-21 a sedm Tu-214.
Letadla SSJ New jsou poháněna motory domácí produkce Aviadvigatel PD-8, drtivá většina západních komponent je nahrazena domácími.
Pokud jde o MC-21, Irkut z důvodů sankcí ukončil vývoj verze MC-21-300 s motory Pratt & Whitney a nadále bude ve vývoji a výrobě pouze verze s motory Aviadvigatel PD-14. Rovněž v tomto případě budou západní komponenty v rozhodující míře nahrazeny domácími.
Ministr průmysl a obchodu Denis Manturov potvrdil, že kromě podpory vývoje a výroby výše zmíněných typů bude ze státního rozpočtu podporován také vývoj letadel Il-114 pro regionální dopravu. (rg.ru, planes.cz)
Hm, to jsou úchvatné plány.
Dálková letadla raději nezmiňují - ani obstarožní Il-96, ani svůj nadcházející highlight CR929...
Gajda: Je to tak. Měli by si vzít příklad z nás. My v EU zásadně do všeho používáme chipy navržené a vyrobené v EU. A to máme jen 3x větší počet obyvatel.
Bych chtěl vidět ty "domácí" čipy v elektronice letadla
Celkem 4 záznamy
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Dobra utopie. Pochybuji ze dodaji 10% to co se tu pise. Jen bubu, ale skutek utek.