Ryanairu se daří vyhnout se většině problémů období zotavování leteckého odvětví. Skupina je dnes pátou největší aerolinkou na světě, ve druhém čtvrtletí je v zisku, finanční i provozní výsledky překonávají konkurenci.
Organizace OAG ilustruje evropskou dominanci a výkony skupiny Ryanair v porovnání s easyJetem a Wizz Airem zajímavými fakty:
- Ryanair představuje 16 % celkové kapacity evropských leteckých společností, dalších 12 % představují easyJet a Wizz Air. Trojice vedoucích nízkonákladových společností tak tvoří čtvrtinu celkové evropské kapacity letecké dopravy
- Ryanair provozuje v srpnu o 18,9 % více kapacit než ve stejném období před pandemií. Evropský průměr je 12,3 % pod úrovní roku 2019
- zatímco Ryanair a Wizz Air zvyšují kapacity velmi agresivně, easyJet zůstává se zvyšováním kapacit daleko umírněnější (viz tab. níže)
- Ryanair vykázal 96% využití sedačkové kapacity, což je více než ve stejném čtvrtletí roku 2019, easyJet dosáhl využití kapacit na 92 %, shodně s rokem 2019. Wizz Air využívá sedačkovou kapacitu pouze na 85 %, což je podstatně horší výsledek než ve stejném období roku 2019
- v dubnu, květnu a červnu Ryanair rušil pouze 0,2 %, 0,1 % a 0,7 % letů, což je pozoruhodný výsledek, která překonává easyJet i Wizz Air
- tři vedoucí nízkonákladové společnosti zvýšily podíl doplňkových služeb na celkových výnosech. V této kategorii s přehledem vede Wizz Air, u kterého 52 % výnosů generují doplňkové služby, u Ryanairu je to 39 % a u easyJetu 34 %
- Ryanair a easyJet zvýšily proti roku 2019 průměrné výnosy na cestujícího. Ryanair z 55 na 57 eur, easyJet z 67 na 80 eur. Naopak u Wizz Airu došlo k nepatrnému poklesu průměrných výnosů/cestujícího na 66,4 eur. easyJet je (z hlediska průměrných cen) nejdražší, Ryanair nejlevnější.
Fotografie k článku
Komentáře
Nebyly vloženy žádné komentáře.