KLM, Cathay Pacific Airways a Singapore Airlines zaplatí pokutu 40 000 eur, 11 800 eur a 22 400 eur za opakované porušení práv cestujících. O pokutě rozhodl nizozemský úřad ILT (The Human Environment and Transport Inspectorate). Společnosti nesplnily povinnosti kompenzovat cestujícím škody.
Konkrétně KLM nenabídlo cestujícím refundaci za zrušené lety ve stanovené lhůtě. ILT konstatuje, že je přitom lhostejné, zda cestující pořídil letenku na stránkách společnosti nebo přes cestovní agenturu. ILT připomíná, že odpovědnost za vrácení peněz má vždy letecká společnost.
ILT rovněž upozorňuje, že pokud si cestující zajistí svou letenku přes cestovní agenturu, má právo kontaktovat přímo leteckou společnost a letecká společnost jej nemůže odkazovat na cestovní agenturu. Situace vznikla po krachu cestovní kanceláře D-reizen.
Rozhodnutí ILT se opírá o legislativu EU o ochraně práv cestujících.
KLM (a další společnosti) musí situaci nyní napravit a upravit své webové stránky. Pokud by povinnosti aerolinka nesplnila, hrozí pokuta 500 000 eur. O postupu řešení musí aerolinka informovat ILT každý týden. (Foto: Newsroom KLM, planes.cz)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém