Mezinárodní letecká spojení Ruska a certifikace

  • 21.03.2022 08:00

Západní sankce výrazně omezily nabídku mezinárodních letů do/z Ruska. Spolu s tím vzrostly i ceny letenek. Ruské letecké společnosti zároveň nemohu létat do většiny zemí, neboť letadla by zabavily leasingové společnosti.

Na zahraničních linkách je proto postupně nasazují SuperJety, které létají pod ruskou registrací, mají schválení letové způsobilosti a nepatří západním leasingovým společnostem. Jako první nasazují SuperJety na mezinárodní linky RedWings, Azimuth a Aeroflot/Rossiya.

Šest ruských společností létá do Ázerbájdžánu, Arménie, Běloruska, Emirátů, Kyrgyzstánu, Tádžikistánu a Uzbekistánu. Celkově se jedná o 250 letů týdně.

Lety do/z Ruska zajišťuje celkem 29 leteckých společností z Alžíru, Arménie, Bahrajnu, Běloruska, Emirátů, Indie, Iráku, Izraele, Kataru, Kazachstánu, Kyrgyzstánu, Maroka, Mongolska, Srbska, Sýrie, Tádžikistánu, Turecka, Turkmenistánu, Uzbekistánu a Venezuely.

Ruský premiér 15. března pozastavil dvoustrannou smlouvu s Bermudami o předání dohledu letadel zaregistrovaných na Bermudách, která byla podepsána v roce 1999. Ruská vláda uvedla, že duální registrace a pozastavení Smlouvy umožňují ruskému regulátorovi dohlížet nad způsobilostí letadel.

Skupina Volga-Dněpr informovala, že z důvodu západních sankcí přerušuje provoz letadel svých společností Atran a AirBridgeCargo. Atran má podle planespotters.net ve svém parku devět letadel 737BCF, AirBridgeCargo 13 letadel Boeing 747-8F, 4x 747-400ERF a 777F.

Letadla Antonov An-124-100 skupiny Volga-Dněpr slouží nyní zejména potřebám vnitrostátní přepravy nákladů. Z tohoto důvodu ze světového trhu nákladní dopravy vypadnou důležité kapacity pro leteckou přepravu nadrozměrných nákladů. (Foto: AirBridgeCargo, Aircargonews, planes.cz)


Fotografie k článku



Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace