Airbus potvrdil (https://www.airbus.com/en/newsroom/press-releases/2022-02-airbus-and-cfm-international-to-pioneer-hydrogen-combustion), že připravuje zkoušky vodíkového pohonu na letadle A380. Vodík bude spalován upraveným motorem připraveným pro zkoušky firmou CFM International, a to v rámci spolupráce společností Airbus, Safran a General Electric. Tento motor se stane pátým motorem létající laboratoře.
Ke zkouškám bude upraven exemplář MSN 001, který Airbus používá jako létající laboratoř pro testování pokročilých technologií.
Letoun musí být pro zkoušky podstatně modifikován (obr.2), to včetně instalace pátého motoru a zesílením konstrukce v místech, kde budou umístěny nádrže na vodíkové palivo, chladivo a rozvody paliva. Předpokládá se, že první let létající laboratoře se uskuteční v roce 2026.
Airbus usiluje připravit ke komerčnímu využití rodinu bezuhlíkových letadel k polovině příští dekády. Video týkající se konceptu ZEROe je k dispozici zde https://www.youtube.com/watch?v=-VXnz-NA0K4.(Obr.: Airbus)
Upravené Tu-154 létalo na vodík už v roce 1988. Viz https://en.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-155
do menšího éra se nádrže na vodík nevejdou.
Celkem 3 záznamy
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Pokud vím, tak Boeing k testování nových pohonných jednotek taky používal 747.