Analytici očekávají, že Boeing se nezbaví skladových MAXů ani do konce roku 2024

  • 05.11.2021 08:00

Analytici si některá vyjádření představitelů Boeingu k výsledkům za prvních devět měsíců letošního roku vykládají jako signál, že Boeing nesplní původní závazek zbavit se uskladněných letadel 737 MAX do konce roku 2022. Tento termín přitom několikrát zmínil šéf firmy, a to ještě koncem prvního pololetí.

Z původního počtu 450 uskladněných a nedodaných 737 MAX bylo na konci září stále skladem 370 exemplářů. Vyplývá to ze zprávy výrobce z 27. října. Z uskladněných letadel je asi třetina určena pro Čínu, která čekají na recertifikaci typu čínským regulátorem. Odhaduje se, že letadla pro čínské zákazníky budou dodána v prvním čtvrtletí 2022.

Boeing během konference s investory upřesnil, že zmiňované číslo 450 letadel se týká letadel vyrobených před přerušením výroby v prosinci 2019. Výroba letadel byla obnovena v květnu 2020 a během roku 2021 dodával Boeing jak ze skladových zásob, tak z výroby.

Analytici jsou přesvědčeni, že ještě na konci roku 2024 bude mít Boeing na skladu velké množství letadel 737 MAX. Že by se Boeingu podařilo všechna letadla udat ve slibovaném termínu do konce roku 2022 je nerealistické. Odhadují, že Boeingu zbude na konci roku 2024 stále ještě asi 100 až 150 letadel 737 MAX. Většinu uskladněných MAXů udá Boeing během roku 2023.

JP Morgan ve své analytické zprávě z 1. listopadu uvádí, že dodávky zákazníkům jsou pomalejší, než Boeing původně plánoval. Zpráva předpokládá, že na konci roku 2024 bude mít firma v inventáři na 150 vyrobených a nedodaných MAXů. 

Během konference pro investory 27. října Dave Calhoun informoval, že firma zvýší produkci 737 ze stávajících 19 letadel/měsíc na 31/měsíc, a to již počátkem roku 2022.

Finanční firma Jefferies ve své zprávě z 31. října neočekává, že by poptávka po letadlech byla natolik veliká, aby odůvodnila vysoký a rychlý nárůst produkce. Pokud by k tak velkému nárůstu skutečně došlo, část výroby by šla “na sklad” a výroba letadel „na sklad“ nedává smysl. Proto předpokládá, že Boeing své rozhodnutí změní a tempo výroby zvýší na 31/měsíc až koncem roku 2022.

Během prvních devíti měsíců tohoto roku dodal Boeing 169 letadel 737 MAX, což znamená průměrně 19 letadel/měsíc. (Foto: bloomberg.com, planes.cz)


Fotografie k článku



Komentáře



Luboš - nepřihlášený host (...188.241...)
06.11.2021 12:38
Poznámka

Výroba poruchových letadel Boeing 737 Max byla fatálním krokem a přispěním k problematice firmy Boeing.

Celkem 1 záznam

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace