Regulátor FAA (The Federal Aviation Administration) nařídil svou direktivou z 16. června dodatečné inspekce systému řízení letadel 737 MAX. Direktiva se týká letadel, které mají nalétáno více než 6000 letových hodin a požaduje kontrolu konkrétních elektronických systémů řízení. Podle FAA se kontroly týkají 72 letadel provozovaných v USA a 389 celosvětově.
FAA uvádí, že zmíněné problémy v případě neobvyklých manévrů nebo v kombinaci s jinými poruchami systémů řízení mohou snížit ovladatelnost letadla.
Boeing podporuje rozhodnutí FAA vyžadující provést v určitých intervalech dodatečné funkční kontroly digitálních automatiky řízení, systémů ovládání stabilizátorů a trimu. Program údržby bude proto doplněn o tři inspekce s cílem zajistit, že systém bude řádně fungovat po celou dobu provozu letadla.
FAA rovněž vydala oznámení „Continued Airworthiness Notification“ pro regulátory a provozovatele mimo USA, které upozorňuje na nutnost dodatečných inspekcí. (Foto: bbc.com, planes.cz)
...jen bych chtěl dodat, že takovýchto inspekcí jsou vydávána opravdu velká množství, dokumentace k letadlu se aktualizuje průběžně a do programu údržby se přidávají body podle zkušeností z provozu letadla....žádná zajímavost.
Celkem 2 záznamy
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Chtěl jste asi napsat, žádná senzace. Určitě souhlasím. FAA dělá, co má a Boeing poslouchá. Zajímavé, že